Wat eten we vandaag? Deel 14!

Discussie in 'De lounge' gestart door Adje, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Wat heb ik toch goede tips :roflmao:
     
    Adje vindt dit leuk.
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Zeker weten! Het erge is dat ik die maaltijden altijd wel bij de slager zag liggen, maar er verder totaal niet over nadacht. Nu weer wat geleerd dus. :D
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ideaal als je een dagje echt geen fut hebt om toch iets gezonds naar binnen te krijgen. Voor ik dit ontdekte werd het dan vaak of een vette hap of soep met brood. En ik vind zelf de gehaktballen in jus van de slager zo lekker dus maaj mezelf er dubbel blij mee, niet koken, en lekker eten.
    Heb ook weleens een wokmix meegenomen (keurslager) hebben ze met heel veel groente en biefstukreepjes en een bak apparte met woksaus. Dat wok je 5 miuten, hussel je 1 minuut met die woksaus. Rijst of noodels koken (10 minuten max) en weer een makkelijke maaltijd op tafel in nog geen half uur, lekker en veel groente en weinig moeite.
    en de laatste tip, de groente schotels met dressing van de groenteman (ik ben gek op de variant met courgette, aubergine, ui, champignon en doperwten met en knolfook/kruiden dressing. Dat moet 30 minuten in de oven, ook hebben ze bij de groenteman gekruide aardappeltjes die 3o minuten in de oven moeten. De slager heeft kip met spek en kruiden en verkenshaas met brie die 20 minuten in de oven moeten (alle 4 de dingen op dezelfde temperatuur) en zo heb ik in 30 minuten een heerlijke maaltijd op tafel staan waar iedereen echt van geniet en vooral geen pan aan te pas is gekomen. ik hou daarvan!!! Oh ja en elles zit in overschalen met statiegled dus verspil geen plsstic.
    Ik ben echt een slechte luie kookvrouw, het heeft mijn interesee niet, ik word in en in gelukkig van 3 brood of salade maaltijden overdag. Mijn favoriet, appel, peer, druif kiwi, banaan, (en in de zomer, memoenen, ananas, frambozen, bramen en blauwe en rose bessen. uitgeperse sinaasappel, en een verkruimelde liga erover. Echt een feestje voor me.
    Ik kan zo een boek schrijven met recepten ie minder dan 30 minuten in voorbereiding en berieding vallen die nog verantwoord ook zijn.

    Morgen een dagje zonderen. Om 19.00 uur verzamelen met 8 pubers, daar eten, door naar wormerveer voor een paintbal arrangement maar ook dat moet kunnen op zijn tijd.

    Enige nedeel hier is dat de slager iets flauw koopt dus moet wel altijd een peper en zout molen op tafel.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  4. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Voor jou is dat een minpuntje maar voor je slager is het heel logisch dat hij weinig zout gebruikt. Hij wil natuurlijk een zo breed mogelijk publiek bereiken dus ook mensen die op zoutgebruik moeten letten ivm bloeddruk.
     
  5. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Kalfskoteletten, puree van aardappels en gekarameliseerde ui en gewokte groentes
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.905
    15.344
    113
    Babi ketjap uit de slowcooker, gewokte sperziebonen en noodles
     
  7. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Ik heb een grote pan pompoen-wortelsoep opstaan. Vanavond weer even een opwarmen, ciabatta met smeersel erbij en klaar
     
  8. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij halen iets bij de Italiaanse traiteur.
     
    Chillin vindt dit leuk.
  9. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.288
    2.215
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Laat thuis na werk meteen sport van de kinderen. Dus pasta carbonara met een salade
     
  10. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.133
    4.344
    113
    Home
    Prei ovenschotel
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.487
    24.362
    113
    Ik heb een uur geleden de bolognesesaus opgezet in de slowcooker. Vanavond hoef ik alleen nog even spaghetti erbij te koken.
     
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Toad in the hole, vanavond 2 kinderen die trainen tijdens etenstijd en zelf heb ik een wedstrijd. Ik maak het dus vanmiddag al klaar en iedereen bepaalt zelf wanneer ze willen eten, dan warmen we het wel op.
     
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Spruiten met krieltjes en corden blue.
    We zitten, tot ergernis van de kids, al hele week aan winter kost
     
    miss C en NiVa0230 vinden dit leuk.
  14. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Vanavond kip tandoori met extra groente (papeika, wortel, tomaat en restje broccoli), morgen BBQ, zondag (en waarschijnlijk ook maandag) risotto met gerookte kip, courgette, paddenstoelen en erwtjes.
     
  15. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Ah mijn jongste vorige week. Ik vroeg hem wat hij als lunch had op school. Zegt hij heel serieus 'frog in a hole'.
     
    Cin85 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  16. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.862
    816
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Zoete aardappel, pompoen en kipsateschnitzel.
     
  17. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Italiaanse traiteur was gesloten, dus zijn we naar de pizza hut geweest.
     
  18. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Rode curry met kabeljauw, paprika en sugar snaps. Daarbij basmatirijst.
     
  19. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Even nieuwsgierig:) Hoeveel betaal je dan per maaltijd per persoon? Is het goedkoper dan eten bestellen? Je hebt mij namelijk ook wel op een idee gebracht:thumup:
     
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Haha dat heeft mijn dochter inderdaad ook een keer tegen de juf gezegd. De juf kwam later naar mij toe om te vragen wat dat in vredesnaam was? Maar toad in the hole kende ze ook niet. :roflmao:
    Woon jij in de UK ofzo dat je zoon dat als lunch op school eet?
     

Deel Deze Pagina