Stoofpotje van kip, prei, witte wijn en crème fraîche uit de slowcooker, met krokant geroosterde aardappeltjes en kruidige doperwtjes
Karbonade, champignonsaus, krieltjes uit de oven en een frisse salade van sperziebonen, rode ui en tomaat.
Ik heb een stoofpotje met wortel en champignons in de slowcooker zitten. Ik maak er straks aardappelpuree met bieslook en een salade bij.
Nasi goreng met kipsate en boontjes. Weet iemand of je nasi in kunt vriezen en of dat daarna nog lekker is? Ik heb een behoorlijk grote pan en denk dat ik zeker nog voor 4 personen (als het niet meer is) over hou hiervan.
Ik vries regelmatig restjes nasi in (wel gevacumeerd in zakjes, maar dat maakt niet veel uit denk ik). Daarna is het zeker nog lekker. Uit de magnetron kan prima, maar het lekkerste is om hem dan op te bakken bij het verwarmen.
Volgens mij kan je het meeste wel 3 mnd in de vriezer bewaren. Ik vacumeer alles, dus dan kan het 2 à 3x zo lang bewaard.
Top, ik ben van plan wat vaker in grote porties te koken en in te gaan vriezen. Als er dan herfst of winter dagen komen en ik geen zin heb om de deur uit te gaan dan is het wel lekkerder, gezonder en goedkoper om wat uit de vriezer te halen ipv eten te bestellen of af te halen. Gisteren ook al wat diepvriesgroente en diepvries aardappel varianten zoals schijfjes en rosti's en extra vlees ingeslagen om een voorraad op te bouwen.