Ivm cursus vandaag bij van der Valk Kip met zongedroogde tomaatjes, kappertjes en een salade. Wilde graag de Vlaamse stoverij maar helaas.. die was er niet meer
Deze: https://www.foodandfriends.nl/recepten/weergaloze-ribeye.html Gecombineerd met wat bruine meergranen bolletjes van de bakker `(bolletjes en ribeye via toogoodtoogo gekregen!)
Vandaag hebben we boerenkoolstamppot gehad. Ik met 1 speklapje, Dochter (bijna 7) at er een stukje rookworst bij. En nog een stukje.. En nog 1.uiteindelijk had ze 2 volle borden boerenkool en een halve rookworst op. En dat voor een kindje dat normaal porties eet waarmee ik mijn holle kies nog niet eens vul. Morgen geroerbakte spruitjes met knkflook, gebakken aardappelen en de rest van de speklapjes
Ik ben strontverkouden, dus geen zin om te koken. We hadden pomme duchesse met gevogeltebrochette en nog scampi voor vriend erbij.
Laatste zondag van de maand, dus wij hebben hapjesavond: Cocktailworstjes in spek uit de oven Mini frikandellen en bitterballen Toast/stokbrood met ei-ham-preisalade, tonijnsalade en zeezoutroomboter (met Engelse kerrie) Rauwkost met dipsaus of hummus Caprese spiesjes Antilliaanse kaasballetjes En dan nog een weekendtoetje: Tarte tatin peer en gezouten karamel en kaneelslagroom
Hier ook hapjes middag/avond Verschillende kaasjes Wraps Stokbroodje met smeersels Bitter garnituur Soepje
Salade met spekjes, geitenkaas, avocado, zonnebloempitten, komkommer, zongedroogde tomaat. Daarbij stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter ❤️
We zouden uit eten gaan vanwege dochter haar verjaardag. Maar zoon en ik beiden herstellende van een buikgriepje dus dochter is samen met papa uit eten
Vriend staat op dit moment mousaka te maken Dochter krijgt lekker een gebakken eitje op brood met daarbij komkommertje en tomaatjes. Kan ze op tijd naar bed
Hapjes bij de voetbal en als afsluiter van de vakantie Stokbrood met smeersels Kipsate en gehaktballetjes 2 sushi rollen Bittergarnituur Tomatensoep
Hoe maak je Indische saucijzenbroodjes? Kruid je dan het gehakt met Indische kruiden? En er uil je blader- of filodeeg?