Homey, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 13 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Heeft iemand een Homey en wat zijn de ervaringen daarmee?
    Mijn man wil graag zo'n apparaat en twijfelt nog tussen een gewone en een pro.
    Ik heb echt 0 verstand van die dingen en hij krijgt me ook niet in jip en janneke taal uitgelegd wat dat ding nou precies doet of kan.

    Iemand die zo'n ding heeft?
     
  2. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Moest ff googlen wat het was, dus nee helaas wij hebben het niet.. wij hebben wel aardig wat philips hue producten in huis en zijn daar erg tevreden mee
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Geennervaring maar was echt te benieuwd naar wat het was. Het lijkt dus op een mindere versie van een Google home want hij heeft geen spraakherkenning.

    Als je man graag apparaten wil koppelen zou ik kijken naar een Google home. Daar hebben we wel weer ervaring mee:)
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wat wil je man trouwens wat dat ding kan?
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Het lijkt mij dat de homey juist meerkan dan Google home. Zoals ik het lees kan je het met vrijwel ieder apparaat verbinden. Alleen nog niet via spraak.
    Google is nog wel beperkt met welke dingen je ermee kan besturen.
    Maar het idee is verder wel hetzelfde denk ik.

    Zo lees ik dat je ook vaatwasser, wasmachine, e.d. ermee kan besturen. Maar dan moet je dus wel in het bezit zijn van apparaten die daarvoor geschikt zijn, want dat kan weer niet met iedere willekeurige wasmachine.
    Als je alleen maar Philips hue lampen hebt bv dan lijkt het me een duur grapje en kan je beter voor Google home gaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Mijn man is Homey fan van het eerste uur... Heeft hem in de beta fase gepre-ordered en het ding staat hier. Als ik iets wil, dat lampen bijvoorbeeld automatisch aangaan, dat de rolluiken om zo en zolaat omhoog en omlaag gaan en hoever, dan stelt mijn man dat in in Homey.

    Wij hebben veel Philips Hue en dat werkt ook kei goed met Homey. Je kunt dan flows maken dat bijvoorbeeld om zo laat alle lampen aangaan in huis. Of lampen koppelen en dat bijvoorbeeld om 18.00 savonds alle sfeerverlichting in huis aangaat.

    Wij hebben een iphone bijvoorbeeld, sommige dingen zitten aangesloten op een aparte hue stekker... En homey maakt het dan mogelijk om met een knopje op de iphone, bijvoorbeeld de geurdiffuser aan te zetten. Gaat allemaal veel makkelijker...

    Offff... Als iedereen het huis heeft verlaten, alle lampen uitgaan...
    Offff... Dat om 18.00 alle rolluiken dichtgaan

    Het is handig, dat moet ik bekennen. Maar krijg het er niet warm of koud van, terwijl mijn man helemaal fan is... ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Ik snap echt niet waarom iemand dat zou willen.. zet dat op mijn telefoon ook altijd uit. :$ niemand hoeft mee te luisteren en zeker apparatuur niet:p
     
    Oilell vindt dit leuk.
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha super handig als je in bed ligt. Hey google zet de wekker om 7 uur. :D

    Hij zit er leuk uit. Hier de besturing van google en philips hue lampen. Werkt eigenlijk allemaal wel prima.

    Op apparaten waar geen wifi inzit kan je eventueel een slimme stekker doen.
     
    Adje vindt dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Hahaha dacht ik ook tot we het in huis hadden. Al lopend naar mijn ja roep ik hey Google lichten uit. Of in de keuken zeg ik dat ik een timmer wil. Moet wel zeggen dat we dat heel veel gebruiken.
     
  10. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Ik snap de handigheid wel. Maar ik vertrouw het niet. En ik heb vaak gesprekken gehad die niemand hoeft te weten en ik kijk te veel crime series.. :roflmao:
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina