Het is hier vandaag Nederlands warm. We zijn duidelijk niet noordelijk genoeg gaan wonen in Zweden Dat betekent dus: minimaal keuken tijd. Óf worstjes op de gril: of een snelle pasta met een salade. Morgen wordt t nog warmer, dan knal ik mooi de slowcooker aan. Kan m denk ik net zo goed gewoon in de zon zetten, niet eens een stopcontact nodig
Hier ook... Maar dat is dan positief bedoeld, het is nl "maar" 28 graden vandaag En toch eet iedereen hier 2x per dag warm, hitte of geen hitte. Heb iig wel gebruik gemaakt van het feit dat het vandaag wat frisser is. We eten makarouna, stokbrood, tajine en een salade.
Ik trek dat echt niet. Althans. Ik pas mijn kooktijd en methode er echt op aan. Hier in Zweden eten ze ook altijd 2x per dag warm trouwens. Ik niet altijd Overigens vind ik 40 graden bij jullie beter te doen dan 25 in Nederland. Zo’n verschil in soort warmte!
Ja, dat zeker. Het is nu 28 graden maar voelt gewoon "lekker", helemaal niet heet of plakkerig ofzo. Is de "hitte" in Zweden ook beter te doen dan in Nederland of een beetje te vergelijken qua vochtigheid? Ik kook meestal voor meerdere dagen, dus wat dat betreft wel fijn dat de keuken niet altijd zo heet wordt. Een slowcooker staat ook echt hoog op mijn verlanglijstje maar moet dan toch echt wachten tot ik eens in NL ben omdat ik een echte crockpot wil.
Het is hier niet zo vaak 30+ zoals in NL. Maar áls het dan zo is, vind ik het meestal beter te doen. Gedeeltelijk vast ook omdat we altijd bij bos en/of water vertoeven. Maar in Nederland blijft het vaak zo lang drukkend warm, soms de hele nacht door. Zeker als het dan niet onweert. Hier koelt het eigenlijk áltijd af savonds dat scheelt zoveel! Hier ook vrij blij met de slowcooker
Ik gebruik deze met Hamblokjes ipv spekjes. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1188030/spaghetti-avocado-carbonara
Heb carnitas gemaakt (mexicaanse pulled pork uit de slowcooker). Daarbij tortilla's, salade van rode ui, komkommer, tomaat en mais, zoete aardappelfriet en verschillende sausjes
Mijn moeder kookt aardappels met snijbonen en rundvlees voor mijn dochter en ik een kipfilet met salade.
Poké bowl! Rijst met in wasabi en soja gemarineerde zalm. Ingelegde rode ui. Zoetzure komkommertjes en radijsjes. Avocado. Edamame bonen. Mango. Rode kool fijn gesneden reepjes met lime&zout gemarineerd. Spinazie. Geroosterde sesamzaadjes. Gembermayo en koriander Altijd een feest om te zien én op te eten.