Het kan nog net Maar stamppot boerenkool met aardappelpurree, mosterdjus en rookworst. Ik had in de koelkast nog een courgette liggen die vandaag wel op moet dus die maak ik voor de jongens klaar: gestoomde courgette met gekookte aardappel, vegetarische gehaktballetjes en kaassaus, want dat eten ze eigenlijk het allerliefst bij gekookte groente. Morgen: wij pizza, voor de jongens maak ik bananen-spelt pannenkoekjes. Ze mogen zelf kiezen wat ze erop willen, dus dat zal wel kaas worden en een beetje chocopasta Ik denk dat we zondag weer lekker pizza gaan maken (maar dan anders belegd). Mooi als de jongens op bed liggen Voor hen maak ik dan rijst, snijbonen met kip óf aardappels, spruitjes en een stukje vis.
Normaal eten we elke week wel pizza (self-made) maar sinds de zwangerschap nog niet op. Ik had echt geen trek in warm eten. Maar nu heb ik me er toch een partij weer zin in. Is het al morgen?
Ja hoor Ingrediënten voor 2 personen: Kastanjechampignons 125 g Knoflookteen 1 st Sjalot 1 st Verse rozemarijn 2 takjes Kipfilet 2 st Brocolli 250 g Slagroom 150 ml Groentebouillon 400 ml Wittewijnazijn 1 el Mosterd 2 el Kip bakken Bereid de bouillon. Snijd de champignons in kwarten. Pers de knoflook of snijd fijn en snipper de sjalot. Ris de blaadjes van de rozemarijn en snijd grof. Verhit roomboter in een koekenpan op middelhoog vuur en bak de kipfilet 2-3 minuten per kant. Haal de kipfilet uit de pan en bewaar apart, hij hoeft nog niet gaar te zijn. Snijd ondertussen de brocolli in roosjes. Champignons bakken Verhit in dezelfde koekenpan roomboter en fruit de sjalot 1-2 minuten. Voeg de kastanjechampignons en de knoflook toe en roerbak nog 2-3 minuten. Brocolli stoven Verhit olijfolie in een hapjespan met deksel op hoog vuur en bak de brocolli 1-2 minuten. Blus af met 250 ml bouillon. Zet het vuur lager en laat de brocolli 10-12 minuten afgedekt stoven. Giet daarna af indien nodig. Mosterdsaus maken Blus de kastanjechampignons af met 150 ml bouillon. Voeg de mosterd, wittewijnazijn en rozemarijn toe. Verlaag het vuur, voeg de slagroom toe en laat 12 minuten inkoken. Voeg de laatste 5 minuten de kip toe, zodat deze verder kan garen. Gebakken aardappels als bijgerecht of wat je maar lekker vindt. Eet smakelijk!
Herderspastei . Deze keer wel simpel met diepvries doperwten en worteltjes. Morgen Pizzarette op verzoek van de kids.
Wij zouden deze week in Oostenrijk zitten. Daarom besloten deze week wat Oostenrijkse gerechten te eten, die we anders daar vast zouden eten. Vanavond trappen we af met wiener schnitzel mit pommes.