Hummus met stokbrood en Tunesische tajine. Ik wilde er eigenlijk platbrood bij maken maar ivm vermoeidheid wordt het gewoon brood van de bakker.
Het wordt wat uitgebreider; van m'n schoonzus kregen we nl mhamsa (soep met oa parelcouscous), dat eten we dus erbij. En heb nog een toetje gemaak: pudding met geraniumwater en amandel.
Een recept dat ooit bij hello fresh zat dat ik heel lekker vond. Pittige pasta schotel met gerookte forel. En iets minder pittig gemaakt voor de kinderen.
Het is meer de Italiaanse kant op gegaan: pesto zalm, sperziebonen gestoofd met tomaat en ui, en pasta.
Geraniumwater? Is dat van een gewone geranium of van die met gekartelde blaadjes die naar citroen ruiken? Deze:
Ik moest even opzoeken wat vogeltongetjespasta is, maar dan blijkt het gewoon pasta te zijn die wij hier regelmatig eten en er geen vogeltjes voor zijn omgebracht...
Haha dit heeft al vaak voor misverstanden gezorgd Ik weet ook niet anders of dat dit zo heet... Zelfs in het Frans, dus niet alleen in het Arabisch. Volgens mij heet het in Italië orzo. W.b geraniumwater; ik heb werkelijk geen idee Ik koop het gewoon in van die flesjes waar ze ook rozenwater en oranjebloesemwater van hebben.
Bij ons heet het kritharaki en is het in fijn, middel en grof te koop. Voor het geraniumwater heb ik heel diep moet spitten, maar het lijkt erop dat het inderdaad gemaakt wordt van de "geranium" die op de foto staat en daar staat mijn tuin vol mee (het overwoekerd alles). We gebruiken het in jam e.d., maar ik heb het nog nooit in een toetje gedaan.