Het zou pasta met roomsaus en zalmflakes worden. De oudste is uit logeren en vindt lasagne echt ranzig, dus eten we dat vandaag. Lasagne, ciabatta met knoflookboter en een salade.
Makarouna (Tunesische pasta). Voor mezelf met roerei, voor de rest met kip uit de oven. Verder nog cacik (Turkse komkommersalade), en eet ik er nog gebakken ui/courgette bij.
Er komen twee vrienden van man voetbal kijken. En misschien eten ze dan mee, zegt hij. Nou, met misschien kan ik helemaal niks en al helemaal niet vlak voordat we op vakantie gaan en ik dus ook geen maaltijden kan doorschuiven. Dus we gaan sowieso maar wat bestellen, dan hoeven we alleen de hoeveelheid aan te passen.
Kipfilet, gebakken aardappeltjes en witlof in bladerdeeg uit de oven met zongedroogde tomaat, ham en kaas.
Shashuka met gegrilde uit en paprika in de oven, feta, zwarswalder schonken, ei, Griekse yoghurt, turksbrood en harisa.
Nachos met gehakt, mais, ui, kidneybonen, komkommer en tomaat. Daarbij nog guacamole en crème fraiche.
Wij hadden asperges met warm gerookte zalm, gekookt eitje roseval aardappeltjes uit de oven met rozemarijn, tijm en knoflook.
Gisteren heeft man gekookt: cajun kip, mini rösti en een salade Vandaag: We gaan een midweek weg met vrienden. En de eerste dag doen we altijd makkelijk. We hebben diverse soepen (uit zak) en broodjes met salades. Ik maak nog wel ei-ham-prei salade, de rest is van de appie.