Handig! Zoals mijn man dus Ken je trouwens ook makarouna bechamel? Dat wordt hier dus wel weer veel gegeten
Ja gelukkig dat hij zo makkelijk is. Ik kan er niet zo goed tegen als iemand niets lust haha. Nee dat ken ik niet, ziet er er ook goed uit! Als we het toch over Egyptisch eten hebben buiten de standaard dingen om (misschien ken je alles al wel hoor): - Fatteh - Mahshi (geen vlees! Maar denk dat jullie zoiets ook hebben?) - Bamia
Ik ben volgens mij niet écht een kenner van de Egyptische keuken maar bovenstaande gerechten ken ik dan wel weer allemaal (misschien dan stiekem toch een kenner ). Wat je noemt kennen ze hier wel, maar vaak wel op net een andere manier. Zo wordt fatteh hier rfiss genoemd, en kennen trouwens alleen de zoete versie (met olijfolie en dadels). Bamia noemen ze hier gnaouia, maar dat eet bijna niemand meer omdat okra iets van 20 euro per kilo kost. En gevulde groenten is niet echt populair trouwens, op hete pepers na dan ... Wat ze met ei en tonijn vullen, dus niet met rijst oid. Wat ze wel weer vullen is schapenmaag (osben).
Ohh bah schapenmaag. Ik snap die Arabisch obsessie met ingewanden niet haha. Net als lever/nieren/hersenen etc.
Die mening deel ik dan weer niet Het heeft volgens mij weinig met de Arabische cultuur te maken denk ik (in niet-Arabische Afrikaanse landen eet men net zo goed orgaanvlees), eerder dat we obv geloofsovertuiging geen voedsel (en al helemaal geen vlees) willen weggooien. Als we overmorgen ons schaap gaan slachten dan zullen we dus ook zeker de hersenen, lever, maag etc gaan eten! (Niet allemaal op dezelfde dag hoor . Deels wordt het ingevroren) Dat is voor ons niet anders dan een koteletje.
Gebakken krieltjes, geroosterde groentes en rozemarijn-knoflookkip van de bbq. En we waren gisteren het weekendtoetje vergeten, dus dat eten we vandaag: zelfgemaakte ijsjes (meloen, perzik-yoghurt en framboos-limoen)