Indische kip met sambal en tomaat (slowcooker), kokosrijst met djeroek poeroet en pikante witte koolsalade
Ik buritos gevuld met veel groente. Man en zoon wraps met veel groente en gehakt. Dochter spaghetti carbonara.
Net alles al gemaakt en het is zoveel dat ik denk dat we dit morgen nog een keertje eten. Of als er toch minder overblijft dan ik vermoed vries ik 1 persoons porties in voor als ik een dagje geen zin in koken heb.
Vind het altijd zo fijn als het eten al klaar is en alleen nog de oven in moet ofzo. Nóg fijner als het dan ook nog eens genoeg voor morgen/ de vriezer is. Job well done!
Ik word daar ook altijd heel blij van. Kies ook wel vaak dingen die ik in de ochtend al kan voorbereiden zodat ik tegen etenstijd nog zo min mogelijk hoef te doen.
M’n man heeft boodschappen gedaan voor het avondeten. Heel fantasievol: bloemkool, aardappel en varkenschipolata. Heb tomatensoep uit de vriezer gehaald (We eten al jaren geen varkensvlees omdat ik het, op varkenshaas na, niet lekker vind, ik eet ook al m’n halve leven geen gekookte aardappel omdat ik dat ook niet lekker vind, en om nou alleen bloemkool te eten vind ik ook wat karig)
Mannen . Die van mij heeft ook al drie keer kinder bueno ‘voor mij’ meegenomen… ben al mijn hele leven allergisch voor noten
man en kids eten de macaroni van gister met een gebakken ei. Ik eet kipdurum met sperziebonen. (geen brood erbij)
Ik ben ook echt fan van oven gerechten. Maak het smiddags al klaar, zet het dan al in de oven en zet hem op uitstel. Hoef ik er niet meer naar om te kijken. Een slowcooker is ook heel fijn.
Ik heb hetzelfde probleem telkens. Ik koop eten en dan heb ik daarna totaal geen zin meer om het te eten of überhaupt te maken.