Gisteren hadden wij vrienden over de vloer dus had ik een (te) grote borrelplank gemaakt. 's Avonds alleen nog een broodje kroket gegeten. Vandaag maakt manlief het eten: lasagne. Wel uit een pakje van knor, maar goed, mij hoor je zeker niet klagen! Heel fijn dat hij het regelt, kan deze mama-to-be lekker uitrusten als de werkdag erop zit! Zal er waarschijnlijk nog wel zelf een salade en wat brood bij maken, want ik heb er een hekel aan als elke hap hetzelfde is
Sinds mijn burn out 2 jaar geleden kook ik wat grotere porties zodat ik niet elke dag in de keuken hoef te staan. Vandaag dus zelfde als gisteren een rijstsalade wat in de allerhande of een ander blaadje stond. Vond hem alleen erg tegenvallen dus het recept verdwijnt hierna in de prullenbak
Ik heb besloten dat man maar eens moest koken, ik heb tenslotte ook vakantie. Hij gaat pannenkoeken bakken.
Kippenbrochette met gebakken aardappelen en restjes van gisteren (appel, komkommer, ui, fetta,....) en voor de kinderen appelmoes .
Voor zusje (net bevallen) en haar gezin; Pastaschotel met kip, broccoli, pasta en kruidenroomkaas. Staat nu in de oven. Voor mezelf; Maaltijdsalade tonijn Voor de kinderen; Aardappels en kipnuggets uit de airfryer met doperwten
Als mijn man kookt is het lasagne of macaroni met kaas en ham uit een pak of mc donalds . Onze kinderen vinden hem een top kok. Vorige week had ik spaghetti saus uitgenomen voor ik vertrok richting ziekenhuis en de oudste belde om te zeggen dat papa echt lekkerder kookt, tja het was toch echt saus die ik gemaakt had hoor
Oh dat is wel herkenbaar… Hier ook een uit pakjes kokende man. En als we gaan bbq’en heb ik al het voorwerk gedaan (kipsate maken, zalm kruiden met zelfgemaakte cajun mix, dipsaus, pindasaus, kruidenboter, en noem maar op) en wie krijgt de complimenten omdat hij alleen wat spiesjes omdraait op bbq… Zo oneerlijk Hij wilde trouwens ook pannenkoekenmix kopen, toen heb ik toch maar uitgelegd dat een pak bloem bij de eieren en melk kopen toch goedkoper is en hetzelfde resultaat geeft
Dubbel koken deed ik ook regelmatig, de afgelopen tijd alleen wat minder omdat ik tegenwoordig ook voor mijn schoonmoeder en zwager kook. En voor 6 mensen dubbel koken zit nog niet in m'n systeem. Maar ik mis het eigenlijk wel.
Haha toen ik in het ziekenhuis lag na m'n bevalling kookte mijn man ook. Meestal gewoon from scratch en één keer blijkbaar een pakje instantnoodles klaargemaakt. Je kan wel raden welk "gerecht" H tot de dag van vandaag nog steeds zo goed herinnert
Eigenlijk gewoon een dubbele portie koken. Vaak liet ik de tweede keer wel het vlees weg (bv couscous met alleen vlees voor 1x, de keer daarop eten we het dan bv met kikkererwten). Alleen aten we eigenlijk nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde, maar om de dag. Dan kookte ik bv op maandag waar we maandag en woensdag van aten, kookte ik dinsdag wat we dinsdag en donderdag aten. Enz.
Te zot voor woorden e. Alleen al dat mijn man het koken vind . Opwarmen is de enige en juiste term . Ow hij heeft wel eens gekookt. Pasta met kip, tomaat en kruidige tomatensaus. Een gerechtje uit een tijdschrift. Pasta, kip en tomaat waren aanwezig en de kruidige saus stond uitgelegd op de volgende pagina en moesten we er maar bijdenken. Hij vond het wel raar dat er ingrediënten niet gebruikt werden maar zijn euro viel niet.