Bami met een eitje, Indische saté met zelfgemaakte saus, zoetzure komkommer en zelfgemaakte atjar. Straks aan de slag om de seroendeng te maken.
Kipwraps, kipburgers in reepjes gesneden, sla, komkommer op een tortilla met saus naar keuze. Lekker makkelijk na een heerlijke stranddag.
Wij eten vandaag tomaten groentesoep, gemaakt met het pakje van Honig en broodjes erbij. Ergens baal ik er nog steeds van dat het mij niet lukt om dit zelf lekker te maken zonder hulp van een pakje? Iemand het perfecte recept? Ik vind de zelfgemaakte tomatensoep snel te zuur, zeker met bijvoorbeeld veel passata erdoor.
Ik maak tomatensoep altijd met verse tomaten en soms aangevuld met een blikje tomatenpuree. Maar als je die eerst even opbakt, ontzuurt het. En bij een enkel recept gebruik ik tomatenblokjes.
Wij eten vandaag varkenshaasje uit de sous vide met een mosterdroomsaus, aardappelkroketjes en rode bietjes uit de oven met een zelfgemaakte kruidenmix. Weekendtoetje: chocolademousse met passievruchtcrème
Man eet bij een vriend. Kinderen eten stokbrood met soep en ik eet noodles met pittige zoetzure saus en allerlei groenten.
Dit doe ik ook, eerst ui en knoflook fruiten, dan tomatenpuree meebakken en dan pas water/bouillon erbij. Vorige week heb ik voor het eerst soep van cherrytomaatjes gemaakt en die zijn van zichzelf al zoeter dus een heerlijke zoete soep geworden.
Van de AH heb je van die verspakketten voor tomatensoep. Daar zit alles in en een makkelijk recept! Niet zuur, heel lekker en makkelijk (en goedkoop trouwens).
Wij eten een beetje restjes van de barbecue van gisteren, nog een wrap over van eerder deze week en denk kommetje soep erbij.