Vandaag geniet ik van kerst met mn beide meiden (gisteren waren ze bij hun vader), dus we hebben samen een chocolade taart gemaakt als toetje. En nu gebakken toscaanse aardappeltjes, boontjes en gekruide kippenpoten uit de oven. Niet spectaculair maar heerlijk smullen en genieten van elkaar!
Aii dat is wel zuur. Nouja het zou met kip ook kunnen, al zou je het recept dan wel qua formaat en dus ingrediënten en baktijd aan moeten passen. Een kip met een blikje cola in z’n bips onder de kap van de bbq heel zachtjes een hele nacht is ook zalig
Pasta met kip en champignons in tomatenroomsaus, maak er ook een salade bij en voor mijn dochter wat rauwkost.
Pizzarette, zouden we eigenlijk gisteren maar toen zaten we nog zo vol van de kerstlunch dat we gisteren gewoon wat restjes en snackjes hebben gegeten.
Man eet bij zijn ouders met de twee jongste kinderen. Oudste dochters krijgen een pizza en ik wilde wat bestellen. Maar ik denk dat ik wat restjes ga eten. Er is nog wat varkenshaas van de gourmet over. En dan bak ik daar waarschijnlijk wat zoete aardappelfriet bij. En we hebben nog het toetje van gisteren over. We zaten te vol dus . Dus dan eten we vanavond zelfgemaakte ijstaart met chocolade en gezouten karamel.
Wij hebben vandaag onze ‘2e kerstdag’ pas, eten bij mn schoonouders dus is nog een verrassing. Wij maken het voorgerecht, dat is een tompouce van avocadomousse met zalm en een garnalen cocktail
Man en ik; vlees wat over is van het gourmetten, rundvlees/kartoffel en groene salade, ciabatta en kruidenboter. M'n nichtje komt logeren en de meiden hebben besloten dat ze pannenkoeken willen eten Voor het toetje hebben we nog allerlei soorten Portugees gebak en nog een halve ijstaart met merengue over. Wat een straf
1e kerstdag bij ons en aten we lamsbiefstuk en kotelet met gebakken sperzieboontjes in spek en aardappeltjes uit de oven. Daarnaast een salade en een witlofsalade (we hadden mijn broertje en zus met hun partner te eten) Als dessert een mislukte fruitpavlova met ijs. Gister hebben we gourmet gehad bij mijn ouders. Vandaag weer gourmetten maar dan thuis want er was zoveel over van gister en 1e kerstdag dat we vandaag de kliekjes gaan opmaken.
Gisteren hebben we o.a. rollade gegeten en alvast 1 voor vandaag gebakken. Die gaan we eten op zelfgemaakte Antilliaanse broodjes. Misschien dat ik nog zelf worstenbroodjes maak.
Colagehaktballetjes uit de slowcooker met ciabatta en een groene veldsalade. Heb ook nog een restje vlees staan.
Hier wordt het denk ik maar een simpele tomatensoep met stokbrood na al het gevreet van afgelopen dagen, we zijn er even klaar mee..
Broodje kroket en frikadel. Morgen honing mosterd beenham, gebakken aardappelen en spruitjes (met geraspte kaas, spekjes en cashewnoten)
Gisteren hadden we Tjap Tjoy en Foe Yung hai gemaakt met witte rijst. Vandaag snijbonen, aardappelpuree en er staat vanaf vanmorgen een pan met draadjesvlees op.