Gisteren op het werk pizza laten bezorgen. Vanavond taco's, mijn zoon wil de guacamole maken, daarbij hebben we nog verschillende soorten rauwkost, gehakt en geraspte kaas, zodat iedereen zelf kan pakken wat hij/zij lekker vindt.
Mijn dochter heeft zuurkoolschotel van mijn moeder op en ik pittige tomatensoep met een broodje tonijnsalade.
Ja hoor Voor de tomatensaus eerst een ui fruiten en 2 tenen knoflook. Daarna toevoegen: - half pakje fritto - 1 blik tomatenblokjes - peper (naar smaak) - zout (naar smaak) - oregano 1,5 theelepel - Tijm 1,5 theelepel - Komijn 1 theelepel - gedroogde tuinkruiden - 1 eetlepel kaneel Voor de gehaktballetjes gebruik ik of een zakje gehaktkruiden Bretons of ik kruid zelf met: Ketjap, zout, peper, knoflook (geperst of poeder), paprikapoeder, peterselie, uienpoeder en gedroogde tuinkruiden + ei en paneermeel. Zelf doe ik er nog een in repen gesneden paprika door en een courgette. Vaak ook een aantal gehalveerde krieltjes, maar dan krijg je meer Izmir Kofte (Turks) ipv de Knorr variant.
Bedankt, ik ga dit op mijn uitproberen lijst zetten. Dit is een van de weinige gerechten die ik uit een pakje eet omdat ik nog geen recept gevonden heb dat net zo lekker is haha
Dat was hier ook lange tijd nog zo. Maar vond het echt te duur worden ook (1 pak was net niet voldoende). De kaneel is het essentiële ingrediënt!
Hasselback-bietjes met kaffir lime boter en salsa, salade van koolrabinoedels, frietjes en gebraden kipfilet
Drukke dag vandaag, dus ik ga lekker makkelijk wokken: knoflookgarnalen, rode ui, paddenstoelen, paprika, taugé en zelfgemaakte chili-knoflookwoksaus. En iets van een salade erbij.
Zoon wordt vandaag geopereerd dus mocht kiezen: stamppot andijvie met zelfgemaakte appelmoes gaat het zijn .
Wij hebben een rommeldag wbt eten. Wat restjes (gekookte aardappelen, boontjes en worteltjes) en vissticks voor de kinderen. Voor ons krieltjes, groente en rollade uit de slowcooker
Boeuf bourguignon uit de slowcooker. Daarbij een salade en stokbrood met kruidenboter. Voor de kinderen maak ik wat anders ivm de alcohol in het gerecht: nasi met sajoerboontjes en gebakken ei.