Pulled chicken uit de slowcooker. Sla met spekjes en roquefort en walnoten erbij. Stokbrood en kruidencrème en gezouten boter ernaast. Voor de gewone woensdag goed binnen te houden En ja dat binnen houden klinkt heel vies maar het typt heel lekker.
Een stoofpot met padden in plaats van kikkers. Nee grapje, het is een typisch Engels gerecht van worsten/ saucijsjes in yorkshire pudding (soort beslag). Met wat fantasie (of bier in het geval van Engelsen, zijn de worsten net padden die uitkijken over de modder, alias de yorkshire pudding). Net als veel typisch Engelse gerechten, heeft ook dit dus weer een aparte naam.
Laatst had ik bottenbouillon gemaakt, daar maak ik straks mhsmsa mee (soep van parelcouscous en groenten). Dit met vers brood en ricotta (maak vandaag weer een voorraad brood voor de komende dagen).
Pastinaak-prei soep met gember en daarbij kaiserbroodjes met zelfgemaakte ei-ham-prei salade (Moest eigenlijk hartige wafels worden met een garnalen- en gerookte kip salade, maar ik heb nog steeds hoofdpijn af en aan, dus dat skip ik even).
We hadden gisteren gebakken aardappelschijfjes met boontjes en kipdij in honing-mosterd uit de oven. Vandaag vegetarische lasagne
We hebben nog veel vlees van gisteren over, dus we gaan nog een keer steengrillen met de oudste. De jongste krijgt aardappelen en groente.
Wij maken wat verschillende pizza's. Wilde eigenlijk de pizzarette aanzetten, maar heb eigenlijk helemaal geen zin in lang tafelen