Verse worst, gebakken aardappelen en groente (die kies ik nog even en komen dus gewoon makkelijk uit een pot)
Oh zo. Nee ik doe het vaak met Griekse yoghurt o.a en tomatenpuree en een berg kruiden enzo. maar mijn man kan slecht tegen zuivel dus dan is haverfraîche een goed alternatief, aangevuld met sojayoghurt ongezoet. Lijkt gek bij elkaar maar dit kan prima zolang je maar de ongezoete variant neemt. De haverfraîche maakt het vooral een stuk romiger van smaak!
Bij authentieke kip tandoori niet. Dat wordt gemarineerd in een kruidenmengels en yoghurt en daarna gebakken in een tandoor (klei oven). Dus officieel komt daar geen saus aan te pas. Alleen bij de 'Hollandse versie' zit saus. (Correct me if I'm wrong @Iertje81)
Klopt helemaal wat je zegt. Daarom begrijp ik ook niks van die pakken van Knorr. Tandoori hoort absoluut niet in saus. En al helemaal niet dat de kip (of lam of vis) erin zwemt
O nee, geen saus bij dat soort ‘Indiaas’ De authentieke Tandoori, daarvan marineer je het vlees (lam, kip of garnalen) alleen maar. Wie daar ooit saus bij heeft bedacht begrijp ik niet. Ik vertelde een keer in India hoe de Hollanders Kip Tandoori eten. Ze sloegen zich nog net niet op hun knieën van het lachen
Ik snap niet zo goed dat ze het tandoori noemen, dan is het toch gewoon een curry? (Dat er geen tandoor aan te pas is gekomen buiten nog beschouwing gelaten.) Net zoals "tajine" uit een gewone pan... Dat kan Knorr dan toch gewoon marmita noemen. Mijn schoonmoeder had zo'n soortgelijke reactie toen ik haar over de Hollandse couscous vertelde, dat ze dat bereiden door er heet water op te gieten. Zei ze ook nog zó serieus: oh maar dat hebben wij ook hoor, dat heet hier alleen asida. En asida is dus griesmeelpap Oh en om misverstanden te voorkomen: van mij mag iedereen pakjes en instantdingen gebruiken, maar ik vind het dan gewoon niet echt meer authentiek. En ik vond de reactie van mijn schoonmoeder echt geweldig.
Maar ik zeg toch net ook in yoghurt? Het is een traditioneel recept (idd met veel kruidenmengsels) van de familie van mn vaders kant
Zie mijn post van net. Doordat je er wat van yoghurt bij voegt, vind ik het dus wel degelijk wat sauzig worden. Kwestie van hoe je het noemt denk ik
Ik denk dat het verschil is dat de yoghurt alleen in de marinade wordt gebruikt. Als je de kip eruit haalt en in de tandoor grilt, druipt de marinade eraf en heb je dus geen saus. En ik denk dat jij de yoghurt bij de kip doet tijdens het bereiden en dan heb je een saus. Of zie ik dat verkeerd? Het maakt mij trouwens niet uit hoor. Laat het je vooral smaken! @Iertje81 is de 'Indiaas purist'