Die is zoooo goddelijk tandori van wereldgerechten Enige zowat dat ik uit een pakje eet. Weet nog dat jij mij ooit vroeg of ik dat zelf maakte want je zocht een goed recept haha
Wij aten wraps met allerlei groente en krokante kip schnitzels met honingmosterd saus. Zo makkelijk en zo lekker.
Ja maar als je saté marineert, dan haal je het vlees toch ook daarna uit de marinade? Zo werkt het met tandoori ook. En door de oven druipt alle saus (marinade) eraf en bij jou lijkt het alsof je het toevoegt aan het vlees? Maar goed: let niet op mij. Ik ben een enorme zeikerd met Indiaas eten en als jij het lekker vindt zo is het toch prima?
Man is vergeten wat ie heeft meegekregen maar het ziet er goed uit en ruikt heerlijk! Nu nog even geduld hebben...
Ik wist niet wat het was, maar heb het recept opgezocht en het is bijna hetzelfde als de aardappelschotel van mijn man, behalve de koriander, dus dat gaat er de volgende keer in.
Ik ben dus ook niet van de pakjes maar er is dus 1 pakjes-gerecht dat ik wél lekker vind. Mogen jullie raden wat
Oh, die wil ik ook nog eens proberen! Had het nog nooit eerder gemaakt en ben daarom voor de "gewone", maar wel de simpelste versie gegaan. Dus zonder dadelvulling. Bij m'n schoonmoeder, man en kinderen vielen ze iig zó in de smaak dat ze "net zo smaken als die uit Kairouan" (de stad waar ze zo bekend staan om hun makrout) Alleen verdienen ze niet echt de schoonheidsprijs zeg maar haha, daar moet ik nog aan werken. Is dit dan trouwens ook iets dat ze in Griekenland maken?
Maisstamppot met sperziebonen en zoete aardappel (kwam erachter dat we geen gewone aardappelen meer hadden), met rundervink/ vega ballen en sinaasappel ketjap jus a la @Adje
Kipgehaktballetjes in Thaise rode curry met rijst en een Thaise salade met mango, pinda's en komkommer
Friet met snacks. Morgen is de jongste jarig en vandaag hebben we 2 oppaskindjes. Dus we doen een mini feestje.
Ze zien er heel goed uit! Ik maak ze ook zonder dadelvulling met sesamzaad en soms gehakte walnoten erover gestrooid. Het is geen Grieks recept, maar er wordt hier veel met griesmeel en honing gewerkt en er zijn veel "overlappingen" met de keuken van Noord Afrika en het Midden Oosten. Meestal net iets anders dan de niet-Griekse recepten, maar genoeg overeenkomst om het te herkennen. Zo is de Griekse Ravani bijna hetzelfde als Harissa Hloua en Kserotigano als Deblah Het is in ieder geval smullen
Ja, klopt wel dat veel min of meer hetzelfde is. Tunesië is een Osmaanse kolonie geweest, dus ze hebben hier best wat "Turkse dingen" zoals halqoum (lokum), brik (börek), ghoriba (kurabiye), baqalawa etc. Maar ook weer veel Italiaanse invloeden zoals al die pasta, en het schijnt dat ze afgelopen jaar Italië hebben ingehaald qua pastaconsumptie (stonden altijd op nr 2 ter wereld) en daar zijn ze heul erg trots op Hier is harissa trouwens hete peper pasta Wat jij bedoelt noemen ze harsa of basbousa, afhankelijk van de regio. Smullen is het zeker! Mocht je nog lekkere recepten hebben dan kan je die altijd plaatsen hoor! Helaas overleven receptentopics het alleen nooit op ZP