Wij gaat met onze oudste dochter uiteten vanavond. Jongste dochter blijft thuis met mijn nichtje die komt oppassen. Zij bestellen patat denk ik.
Ik zou uitgebreid gaan koken en iets nieuws uitproberen. Maar ik heb er gewoon even geen zin in. Dus het wordt een stoofpotje van kip (met champignons en doperwtjes (oud recept van mijn moeder) en frietjes (voor mij van zoete aardappel).
Ja tuurlijk! Is ook erg lekker 600 g kipfilet, in blokjes (Bak)boter 4 uien, gesnipperd 200 g champignons, in plakjes 100 g ontbijtspek, kleingesneden 1 à 2 el bloem 250 ml bouillon 1 el tomatenpuree 1 dl slagroom 1 flinke tl paprikapoeder (of meer naar smaak) 200 g doperwtjes Zout en peper Bak het ontbijtspek aan en haal uit de pan. Doe wat boter in de pan en bak de champignons tot ze bruin zijn en haal uit de pan. Doe eventueel weer wat boter in de pan en fruit de ui. Voeg de kip toe en bak kort aan. Bak dan de bloem en de paprikapoeder mee en daarna nog de tomatenpuree. Voeg de bouillon toe en breng aan de kook. Laat op laag vuur en met de deksel op de pan pruttelen tot de kip bijna gaar is. Voeg dan de slagroom, doperwtjes, uitgebakken spek en champignons toe en laat weer pruttelen tot de doperwtjes gaar zijn. Breng eventueel nog op smaak met zout en peper.