Ovenschotel met penne, kipfilet, broccoli, courgette, knoflook en pesto/crème fraîche saus. Met gesmolten brie en cashewnoten er bovenop. Om te smullen!
Spaghetti. Lekker simpel. Man is een paar dagen weg voor werk dus geen zin in moeilijk gedoe. En de kids smullen.
Sowieso. Wij houden van spruiten maar nog nooit eerst in de oven gedaan. Normaal gewoon stomen of koken en dan wat spek bij .
Die onthoud ik even, klinkt als een ideaal gerecht om snel te bereiden om vervolgens in de oven te gooien en in de tussentijd zelf nog even wat anders kan gaan doen. Heb je een receptje?
Vis van iglo uit de oven met een restje hutspot van gisteren. Daarbij witte bonen in tomatensaus voor de liefhebbers (ik dus niet), spinazie salade voor de liefhebbers (ik dus wel) en een kleine quiche van de Appie. Tenslotte voor de kinderen worst, want die lusten de vis niet.
Net gegeten: ovenschotel van zuurkool, kip, ananas, zoete aardappelpuree en veel kaas. En de kinderen hebben goed gegeten!
@Neuzeke @JosjeM Het is een eigen recept, dus alle kruiden enz is een beetje op gevoel. Maar dit is het ongeveer; 300 gr penne (of andere pasta) 300 gr kipfilet 1 broccoli 1 courgette 4 teentjes knoflook 1 pakje crème fraîche 100 gr groene pesto Verpakking brie Handje cashewnoten Oven voorverwarmen op 180 graden. Kipfilet bakken in de pan, samen met de courgette. Broccoli en de pasta ondertussen +- 8 min laten koken met wat zout (ik deed het in aparte pannen). Daarna de kipfilet, courgette, broccoli en pasta in een ovenschaal doen. Dan de saus; Pakje crème fraîche in de pan laten smelten met wat water (half kopje). Pesto en knoflook (gesneden of geperst) toevoegen met wat zout en peper. De saus giet je over het mengsel in de ovenschotel. Daarna alles even husselen. Als laatste snijd je de brie in plakken en leg je dit er bovenop. Dan nog 20 minuten in de oven tot de brie gesmolten is. Haal uit de oven, hak de cashewnoten grof en verdeel dit over de ovenschotel. Eet smakelijk
Kip fajita wraps met dit als toppings: De koriander heb ik niet gegeten want dat vind ik naar zwembad smaken.