Japanse fried rice en yakitori En blijkbaar was ik vergeten rijst op mijn lijstje te zetten toen ik het laatste pak uit de voorraadkast had gehaald. Dus nu greep ik mis Fried rice zonder rice is best onhandig
Zelfgemaakte gehaktballetjes met friet van zoete aardappel, boontjes en salade van spinazie met zongedroogde tomaten en parmezaan.
Het is een uitprobeersel, dus geen idee of het lekker wordt Maar ik ga wat krieltjes gehalveerd voorkoken en een ui in halve ringen uitbakken. Dat husselen met wat olijfolie, cheese onion kruidenmix, dan nog geraspte kaas erover en even in de oven roosteren https://www.vanbeekumspecerijen.nl/cheese-onion-seasoning.html
Dat klinkt goed! Wat tof ook dat je cheese-onion-seasoning hebt. Ik hoor graag of het experiment geslaagd is.
Oudste is jarig dus die mocht kiezen: pannenkoeken (uiteraard). Ik denk dat man en ik sushi bestellen als de kinderen op bed zijn en proosten op 8 jaar ouderschap.
Champignonsoep. Boeuf bourgignon met puree en erwten/wortelen. Vlaflip. Eten jullie ook soep en vla of alleen hoofdgerecht?
Ja was heerlijk Lekker zoutig door die seasoning en gesmolten kaas en gebakken ui is altijd lekker. Voor herhaling vatbaar!
Alleen een hoofdgerecht. Toetjes denk ik eens per maand en voorgerechten alleen als we gasten krijgen of een keer willen uitpakken, maar niet regelmatig.
Alleen hoofdgerecht. Soep is hier altijd onderdeel van het hoofdgerecht, met daarbij dan bv hartige taart, broodjes, saucijzenbroodjes, etc. Voorgerechten doen we wel met bepaalde feestdagen. We eten nooit vla of yoghurt na. Daar ben ik mee gestopt toen mijn dochters op basis van wat er als nagerecht was, besloten hoeveel ze van dan het hoofdgerecht zouden eten Wij eten wel iedere zondag een dessert, maar dan altijd zelfgemaakt en iedere week wat anders. afgelopen zondag bv deze:
Wij eten vanavond beercan chicken met pink devil rub (ja, hij is echt roze ) Groentes uit de oven en frietjes uit de airfryer