Kinderen eten straks pannenkoeken in kerstboom vorm Man en ik eten later vanavond een shared dining box van een lokaal restaurant (zie foto). Nu al zin in
Voorgerecht: Kindvriendelijke cocktail (met kip, mandarijntjes en cocktailsaus, door mijn moeder gemaakt) Tussengerechtje: Helder tomatenwater met een tomatensalsa, dragonolie en gebakken coquille Hoofdgerecht: Reerugfilet met rode portsaus zoete aardappel friet, franse friet, appelmoes met steranijs, knolselderijpuree en een salade van rode kool, peer, pistachenootjes en blauwe kaas Dessert: Witte chocolademousse met een kern van frambozencremeux, framdozencoulis, verse frambozen, koraaltuile, meringueschotsen en frambozenpoeder
Gemarineerde bietjes (dadelstroop, rode wijnazijn en olijfolie) met uitgebakken spekjes, pijnboompitten, parmezaan en veldsla met aardappelsterren (dochter uitgekozen) en tournedos.
Wij gaan gourmetten. We zijn maar met zijn vijven en dit vinden de kinderen zo leuk. En ik eigenlijk ook, zeker na het kokkerellen gisteren. Ik had ook nog een weekendtoetje, maar ik denk dat ik dat doorschuif naar morgen. Na de gourmet zitten we toch meestal te vol. Mocht ik het wel nog maken dan eten we stoofpeertjes met appelsabayon en frituurwafeltjes.
Kerstavond: beef wellington met haricots verts stoofperen en aardappel sterren (kids hamburger ipv beef wellington) Eerste kerstdag: thuiskook menu: Trio van vis-ossenstaartbouillon met truffelroom-hertenbiefstuk met cranberry jus bospeen stoofpeer en haricots verts- brownie met fruit en sticky toffee. Was enorm lekker. Kids hadden patat en frikadellen en ijs dat wilden ze graag Vanavond: Bospaddenstoelen truffel soep en brood Carpaccio salade Kinderen: mini pizza en rauwkost. En een ijsje. we zitten nog in quarantaine dus vandaar met zijn vijven gewoon.
Nou dit is wel echt hilarisch… Al het gourmetvlees is nog zo goed als bevroren had het op tijd gekocht om de kerstdrukte in winkel vermijden Had het gisteren in de schuur in de koelkast gedaan en blijkbaar heeft de koelkast de temperatuur van buiten toch overgenomen Dus we gaan morgen gourmetten en gooien vanavond friet en airfryer snacks in de airfryer. Heel kerstig Maar goed, dan ga ik vandaag wel het toetje maken. Is dat probleem ook weer opgelost.
Of wij tegelijk eten nee. Ik dacht slim te zijn en had ovenschotels gekocht. Thuis geen probleem een inbouw oven en onze oude combinatie magnetron Alleen bij mijn ouders passen er geen 4 schalen in. Nu wordt het 2 aan 2. Gewoon wat langer aan tafel. Er komen ook hapjes bij dus we hebben genoeg.
Risotto met spekjes, tuinerwten, citroen en parmezaan. (Ik eet echt vaak iets waar Parmezaanse kaas in kan. Staat ook vast op de AH bestellingen. )
Had ik uw filmpje niet gezien, ik zou mij afvragen hoe je die rode kleur zo mooi hebt. Ziet er heerlijk uit.
Dank je! Cacaoboter spray met kleurstof doet al wonderen. Ik ben altijd wel blij met dat soort gadgets
Onze koelkast staat nog vol. Vandaag kiprollade Diverse groentes heb overal nog kleine porties van. 2 soorten soep Beetje ijs toe. Morgen fricandeau gebakken aardappelen en worteltjes en vla toe Dan ligt er nog vis Kaas en worst niet alles is op gegaan
Wij gaan vandaag dan wel gourmetten. Vlees is nu wel ontdooid En ik heb nog een dessert voor man en mij. Even een experimentje, omdat we vrijdag gasten krijgen. En dan wil ik wel weten of mijn eigen verzinsel ook echt lekker is. Het is een koffie panna cotta met licor 43 en daarbij een karamelsaus met licor 43. De karamelsaus is al wel heerlijk. De panna cotta is nog even afwachten.
Restje kippensoep van gisteren met macaroni. Waarvan een groot deel niet op is gegaan. Merk dat ik mezelf echt opgeblazen voel zo na de feestdagen.
We eten heel makkelijk vandaag (en de komende dagen ook nog denk ik…) Kip, pommes duchess, appel-perenmoes (homemade, uit de vriezer), doperwtjes