Gevulde punt paprika’s met: parelcouscous, tomaat, rode uit, lente ui en zonnebloempitten. Daarbij nog brood met dipjes, olijven etc.
Hello Fresh tortilla's met gehakt in Aziatische gember-limoenmarinade met knapperige groenten, mais en pinda's.
Ik had gisteren dubbele prorties gemaakt, zodat ik vandaag niet meer hoefde te koken. Dus we eten hetzelfde als gisteren, met wat friet uit de airfryer.
Nog heel veel over van de pizarette van gister dus die gaat nog een keer aan, stokbroodjes kruidenboter erbij en we kunnen ermee vooruit. Vandaag was een dag van restjes opmaken en niemand heeft echt trek
Tijd voor weer wat normaal eten. Hier de afgelopen tijd veel makkelijke hapjes. Vandaag roti uit de slowcooker. Even de vriezer en kastjes leegmaken en had nog een hele kip in de vriezer liggen.
Ik heb het recept hier vandaan: https://www.eetspiratie.nl/hete-friet-met-stoofvlees-van-kip/ En ze gebruikt dan dit recept voor de hete frietjes, maar dan dus met frietjes ipv aardappel: https://www.eetspiratie.nl/kentang-belado-pittige-gebakken-aardappeltjes/ Hiervoor had ze een simpelere versie voor de hete frietjes op haar website staan en die gebruik ik nog steeds. Dat is dit receptje: Hete Friet: gebakken of gefrituurde frietjes voor 4 personen 1 grote ui ruime hoeveelheid sambal oelek naar smaak (ik gebruik altijd sambal badjak) halve eetlepel (palm) suiker snufje zout scheutje olie Verhit een scheutje olie in een wok en fruit hierin de ui en de sambal aan. Voeg de frietjes toe, de suiker en een snufje zout. Schep goed om op hoog vuur. Proef of de frietjes pittig genoeg zijn. De hete friet is nu klaar.
Man is met jongste twee kinderen de hele dag naar zijn ouders. Oudste dochter is bij haar vriend. Dus we ik ben alleen met middelste dochter. We gaan wat bestellen. Ik denk voor dochter kapsalon of pizza en voor mij sowieso sushi En dan ga ik vanaf morgen wel weer een keer gezond doen…
Wij bestellen patat. Ik denk dat ik een berenpakje met pindasaus neem en een kroket en dan geen patat.