Ik eet bij een vriendin. Vriend een restje van gister: stamppot van groene kool, wortel, prei, aardappel en spekjes. Y een potje.
Vandaag eens rode kool, gekookte aardappelen en gehaktballen in de jus! Heel lang geleden. Ik hou van gekookte aardappel. Man niet, maar die houdt dan weer van rode kool. Dat kan mij minder bekoren dus dit maaltje eten we haast nooit.
Chili con carne met nacho's, rijst of wraps, nog even kijken wat het wordt. Had een nieuwe recept en ik dacht al er mist wat... er zit geen paprika in, andere recepten nog bekeken en dat hoort er dus blijkbaar wel echt in. Laatste keer dat ik het maakte was nog uit een pakje.
Toevallig nu aan het koken. Broccoli en ui wokken.. ei erbij.. op smaak brengen met kruiden.. heerlijk op een stokbroodje!
Ivm man zijn werk vierden we vandaag al Pakkesavond. Dus hadden de tafel vol met allerlei hapjes. En genoeg over voor morgen
Rijst met dhaal, de dhaal had ik laatst al gemaakt dus hoef ik alleen maar op te warmen + rijst erbij te koken.
Vanavond hapjes avond. We vieren Sinterklaas met onze knul. Stokbrood, kruidenboter, eiersalade (homemade), brie, kleine gehaktballetjes, snack komkommers, toastjes etc ik ga straks vragen of onze knul straks mee wil helpen met mini pizza's . Ze worden gemaakt van bladerdeeg dus ben benieuwd Toetje: stoofperen. Lekkers voor en na het eten, gevulde speculaas, warme chocolademelk, chocolade pepernoten, amandelletter, stukje speculaas taart. Allemaal in normale stukjes en dan in schaaltjes of op een plank.