Gisteren had ik mhamsa (parelcouscoussoep) gemaakt. Vandaag maak ik hummus, dat eten we met stokbrood, misschien nog een salade erbij ofzo. Lekker makkelijk. (Ik had gisteren pindakaas gemaakt in de keukenmachine. Heb er een gewoonte van gemaakt om daarna hummus erin te maken om zo de restjes pindakaas eruit te krijgen, doe dit nu al maanden zo )
Vandaag: gehaktbal, aardappelen en spitskool Zaterdag: schnitzel, gebakken aardappeltjes, broccoli Zondag: varkenshaas, friet, sperziebonen Maandag: gourmetten op verzoek vd kinderen Dinsdag: restjes gourmet Woensdag: uit eten denk ik Donderdag: boerenkool Vrijdag: man en zoon frietjes denk ik, of ze gaan naar het pannenkoekenhuis. Ik eet met de oudste in Amsterdam ergens tussen de boekwinkels Daarna zien we wel weer verder. Hoef de komende weken godzijdank geen boodschappen te doen, wij graven ons lekker thuis in.
Wij eten gekookte aardappelen met jus, spruitjes en cordon bleu. Man gaat uit eten met zn werk. Wij gaan nog 1 dag even gezond doen voor dat we om komen in het al het lekkers de komende dagen.
Gehaktbal, sajoer boontjes met aardappelgratin. Mijn kinderen houden niet zo van boontjes maar wel als het sajoer boontjes zijn.
Ik maak frietjes met snacks. 1 kind ligt uitgeteld op de bank, die was zo aan vakantie toe. Ik ook, dus er wordt niet meer gekookt.
Ik ben zelf extreem moe, man heeft uitgebreide kerstlunch gehad met werk en zit nog vol. Denk dat het hier gewoon toastjes met brie en wat fruit ofzo wordt.
Pizza gehaald. Wilde eigenlijk gezond eten zo net voor de feestdagen maar geen energie meer voor. Wel zak wortels en een paprika erbij gegeten dat we in ieder geval wat groente hadden
Kerstavond eten we altijd heel makkelijk omdat ik meestal al de hele dag voor kerst in de keuken sta en we ‘s avonds uitgebreid gaan borrelen. Vanavond eten we dan broodjes ei-ham-prei salade (de salade heb ik gisteren al gemaakt, dus staat klaar). En dan vanavond voor bij de borrel o.a. een kaars van boter en stokbrood om het gesmolten ‘kaarsvet’ op te dippen, diverse buitenlandse kaarsjes waaronder prosecco gorgonzola met vijg en walnoot chutney en stroop van rode port en voor de kinderen airfryer snacks en chips.