Wat eten we vandaag? Deel 18

Discussie in 'De lounge' gestart door Adje, 11 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn familie is uiteten en ik lig met droge crackers en thee in bed. Iets andere kerstavond dan gepland :roflmao:

2. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Nou wat sneu, beterschap

Novi vindt dit leuk.
  3. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wij hebben heerlijk gegeten. Rollade, gebraden kippetjes, mini kipsnitzel in de vorm van een sterretje en klokje, broccoli, aardappel bolletjes en aardappel kroketjes en champignonne saus. Zalig.
    Hier een ziek kind dus helemaal compleet waren we niet. Zo jammer.

4. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Gourmet.

Baileyy vindt dit leuk.
  5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    We zouden lekkere dingen eten en iedereen mocht kiezen.
    Dochter wilde zalm, zoontje biefstuk (dat werden gourmet mini biefstukjes).
    En oudste en wij sushi. Zoon is er gek op en verheugt zich er al lang op.
    Maar helaas hij was toch nog niet zo fit als hij zelf dacht, na 3 stukjes stopte hij ermee. We hebben veel te veel over.
    En nu slapen 3 kinderen op de bank, ipv dat we kerstfilm kijken.. Toetje staat nog opgegeten in de koelkast (was aardbeientrifle)
    Tja.. ziek zijn kun je niet plannen.

6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.378
    2.857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    We hebben gezellig kerstavond gevierd. Gestart met pasteitjes met zelfgemaakte kipragout. Vervolgens kalkoen, stoofperen en aardappelkroketjes. En als nagerecht een koffie panna cotta (was echt verrukkelijk) voor ons en een ijsje voor de kinderen.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.304
    25.770
    113
    Ja gaat een stuk beter. Er zit weer leven in hem, wat al heel fijn is.
    Alleen ben ik zelf nu niet lekker. Ik denk hetzelfde virusje, en dus veel moe, hoofdpijn en weinig trek :|
    Dus ik hoop dat het morgen ook weer wat beter is. Wel zo gezellig met alle visite morgen en al het eten wat ik op tafel moet gaan zetten :roflmao:

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.517
    10.417
    113
    Oneeee!! Ik ga heel hard duimen dat iedereen die zich niet lekker voelt de komende dagen zich beter voelen.

Duim,duim,duim

Adje vindt dit leuk.
  9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.304
    25.770
    113
    Ik doe mee :D

owly vindt dit leuk.
  10. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.069
    448
    83
    Vandaag boodschappen laatste kadootjes en een verjaardag dus dat werd, heel vervelend, een bezoekje aan de mac op de terugweg.
    Uiteraard wel daar zodat we thuis geen troep hadden.

owly vindt dit leuk.
  11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Als ik me zo voel en ik ‘moet’ nog wat gangen eten, dan drink ik de hele dag kleine slokjes Japanse bouillon. Dat ‘reinigt’ op de één of andere manier.
    Gewoon kokend water met wat Dashi. Heb je dat in huis toevallig?

Adje vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.517
    10.417
    113
    Hij heeft sinds gisterenavond niet meer gespuugd. Net pas ontbeten dus kijken of dat blijft zitten. Duim,duim,duim.

Hoe gaat het bij jullie? Hier voel jij je? Gereed om bezoek te ontvangen?

Om toch ontopic te blijven. We eten met zijn 3en. Tussen de middag verse zelf gebakken stokbrood.

Vanavond beenham, patatjes, Broccoli, wortel.
    Als toetje zelf gemaakte yoghurt bavarois en stoofpeertjes.

Mijn vader maakte de bavarois elk jaar voor we met de familie samen aten. Sinds zijn overlijden viel dat weg. Een paar jaar geleden weer opgepakt aan de hand van zijn recept.

Adje vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    Stokbroodje met smeersels en voor mezelf knoflook olijven.

14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.043
    5.011
    113
    Vrouw
    Het is weer die ene keer per jaar dat het gourmetstel tevoorschijn komt

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.054
    15.076
    113
    Dat hebben we morgen, vandaag doe ik kerstdiner koken. Pastei bakjes met ragout, varkenshaasje met champignonsaus, aardappelschijfjes en stoofpeer, toetje vienetta. (Sommige oude foute tradities moet je in ere houden)

Dacht dat ik nog rollade in de diepvries had, die bleek al eerder gesneuveld dus dan maar varkenshaasjes (waren nog in de aanbieding ook en goudkoper dan de kiprollade?!?).

Adje en zegenwens vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.658
    22.102
    113
    Man en kinderen aten couscous van gisteren, ik at kikkererwten met gestoomde witte kool.

17. Cobon

Cobon Niet meer actief

Spruitjes, zilvervliesrijst en nepkip ragout. Man heeft gekookt, erg lief en fijn.

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.304
    25.770
    113
    Ik hoop dat het goed is blijven gaan en dat jullie een fijne dag hebben gehad. Ik voelde me wel wat beter, maar nog wel heel moe. Dus nu is iedereen naar huis en zit ik redelijk uitgeblust op de bank.
    Morgen hebben we een lekkere pyjama dag en kunnen we allemaal bijkomen van deze drukke maar wel hele gezellige dag :D

Peace vindt dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.304
    25.770
    113
    Mijn zus en partner maakten 4 heerlijk klasieke amuse voorgerechtjes (carpaccio, garnalen, krab en caprese).

Mijn ouders maakten als voorgerecht een rolletje van komkommer, carpaccio en avocadocrème.

De rest heb ik klaargemaakt.
    Tussengerecht: coquille gegaard in beurre noisette, wortelcrème, crumble van beurre noisette en gebruineerde hazelnoten
    Hoofdgerecht: confit van zalm met twee sauzen naar keuze (rucolasaus met mierikswortel en béarnaisemayonaise)
    Bijgerechten: zoetzure rode bietjes, salade van roodlof (met appel, cranberries en roquefort), prei gratin, pastinaakpuree met mascarpone en mierikswortel. (En ik had ook mini tarte tatins van rode ui al klaarliggen in de vriezer, maar die ben ik dus compleet vergeten :roflmao:).

Dessert: een bûche van diversen bavarois (chocolade, karamel en banaan) en als kern een pinda karamel, dan als garnituur namelaka van karamel, pinda ganache, bananenpapier, knapperige en flinterdunne karamel, compote van banaan en de namen van iedereen in chocolade geprint

7D3BE8A4-D77B-4425-8D52-874DC0BFF757.jpeg 5C648FDD-ABAD-4426-88AC-B057F11AADDB.jpeg

Magnolia29, Suzy85 en Sansaatje vinden dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.517
    10.417
    113
    Ik kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent! Hopelijk heb je het gezellig gehad en kon je genieten van het eten.

Uk heeft wat gegeten vandaag dus dat is heel wat. Nog belangrijker het bleef zitten.

Hopelijk krijgen we er morgen wat meer drinken in.

Die rustdag hadden wij vandaag. Spelletje spelen, lego setje in elkaar zetten, film kijken en ik 1 uur mijn ogen dicht:oops:
    Een heerlijke rustige 1ste kerstdag :D

Geniet morgen van de rust!

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina