Wij hadden vandaag heel ouderwets (en caloriebom) spruitjes, opgebakken aardappelen en in stukjes gesneden speklappen allemaal bij elkaar in de pan, lekker bakken in het spekvet. Zout en kerrie er op (of speklapkruiden) en zelfgemaakte appelmoes erbij. Net zoals mijn oma op de boerderij maakte.
Vandaag een keer broccoli soep gemaakt. Viel mij niet tegen qua smaak. Verder hadden we saucijsjes, aardappelen met jus en wortelen. Aangezien het halve gezin nog ziek is maar een beetje sober gekookt.
Haha had het recept nog niet heel goed gelezen, maar 10gram is inderdaad niet zoveel nee. Wij houden wel van pesto dus dan zal ik er gewoon een half potje in knikkeren zoals ik altijd doe bij een gerecht.
Gisteren aten we couscous. Vandaag maken man en kinderen de pasta van maandag op, met een salade erbij. Schoonmoeder eet wederom couscous en ik eet een linzensalade.
Steak met frietjes en een salade. Stond eigenlijk gisteren op de planning maar ik was het zakje voor de pepersaus vergeten en had geen room in huis om zelf aan de slag te gaan. Gisteren dan maar spinaziestamppot met een varkenslapje gegeten. Morgen wordt het mince and dumplings met puree en qua groente overleg ik nog. Man kan niet genoeg krijgen van mince and dumplings lijkt het. Oudste is er wat minder blij mee.
Ik heb afgelopen weekend ah’s versie van een too good to go pakket opgehaald en daar zat een verspakket voor nasi. Grappig genoeg was deze niet een dag later over datum, maar nog goed tot eind van deze week. En zo zat er nog een product bij wat nog zeker een week houdbaar was, dus dat ga ik vaker doen (€15 aan boodschappen voor €5 die voor de helft nog gewoon lang houdbaar was ) Maar goed, vandaag dus de nasi. Die is eigenlijk voor 2-3 personen, maar er zit een grote zak groente in en alleen niet genieg rijst. Dus extra rijst erbij en nog kipsate, pindasaus, komkommer en kroepoek.
Diepvries pizza. M heeft zwemles en J moet trainen. En mn man zit in het buitenland voor zn werk dus moet alles alleen doen. Dus tussendoor snel eten.
Geen idee nog. Ze gaan onze keuken slopen vandaag. We hadden bedacht uiteten te gaan vanavond, maar man was vergeten dat ie de hele week cursus heeft van 17u-21u. Dus we bestellen denk ik wat..
Korma kikkererwtenpakketjes van een AH recept. Hoop dat het lekker is want ze zijn ook bedoeld als lunch voor morgen en vrijdag.