Gekookte aardappelen met witlof in kaassaus voor mijn man en mij en voor de kinderen tomaatjes en komkommer ipv witlof.
Penne met broccoli en kippenblokjes, gemengd met Boursin Cuisine. Echt een hit hier!! Afhankelijk per kind aangevuld met kerstomaatjes of (en) pijnboompitten...
Kruiden doe ik altijd op gevoel. Ik begin met 3 eetlepels kerrie massala maar doe er soms meer bij. Eerst doe ik een klein beetje olie in een pan en rooster daarin een eetlepel komijnzaad. Dan een klein blikje tomatenpuree, die massala, uien (ik koop een zak gesneden uien) en een bouillonblokje. Even aanbakken en een kopje heet water erbij. Dan laat ik de kip (gesneden dijen) erin glijden en zet het een paar uur zachtjes op. Of ik gebruik de slowcooker. Vervolgens knip ik (ja ik knip) een rode peper in hele dunnen ringetjes boven de pan. Na een paar uurtjes doe ik de kousenband, ongeveer 400 gram uit de diepvries bij de toko, erbij, plus 2 gekookte eieren per persoon. nog een uurtje laten pruttelen en de rotivellen bereiden en je kunt eten. volgens puristen zal ik in ieder geval één (maar vast ook meer) ding verkeerd doen dat echt not done is maar ik gebruik geen aardappel in m’n roti Eerst wel hoor maar wij vonden het gewoon niet lekker Ik heb altijd deze rotivellen, kun je gewoon bij AH kopen en er zitten vaak 35% stickers op kunnen gewoon in de vriezer. Wel echt goed proeven tussendoor want soms moet er echt nog een lepel massala bij of meer puree of meer peper.
@Iertje81 ik dacht even dat je het over het brood had. Mijn Pakistaanse vriendin maakte dat iedere dag en vaak meerdere keren per dag. Zo noemde ze het ook echt, volgens mij hoorde daar geen specifieke saus bij. Iedere keer iets anders. Is dit iets (zuid) Indiaas?
Krokante kip wraps, guacamole, zure room, ijsbersla, mais, komkommer, tomaat, geraspte kaas, gebakken paprika en ui