Man eet niet thuis en ik bedacht met dat ik nog een grote zak reuzengarnalen in de vriezer heb. Dat vindt man niet lekker, maar mijn dochters wel. Dus ik maak: gegrilde cajun garnalen, frietjes en groene geroosterde groene asperges
Niemand wil het eten en iedereen zeurt. Ze kunnen allemaal de boom in want dit is in huis: vega linzencurry met vega kip, veel groente, kokosmelk en zilvervliesrijst.
Mee eens!! Wij aten vroeger linzensoep. Ik moest het gewoon opeten! Kippenvel liep over m'n gezicht. Nu vind ik het enorm lekker! Smakelijk eten
Spaghetti carbonara met heel veel kaas en voor mij met bacon chips erin(wel op het eind erbij stoppen anders krijg je drap!)
Nou als ze iets echt niet lusten hoeven ze het hier nooit op te eten. Maar ze moeten het wel een kans geven. Het is meer dat er op voorhand al wordt geroepen dat het ‘vies’ is en dat ze het niet lusten dus toch niet gaan eten. Ik ontplof dan echt. Het is verdorie werk genoeg om alles draaiende te houden dus dan wil ik geen gezeur over het eten. Het is al vaker voor gekomen: sta ik op zondag rond 9.30 al te koken en de was / vaat etc tussendoor te doen zodat iedereen gewoon lekker z’n gang kan gaan, en dan begint dat eet-gemekker weer. Ben daar echt allergisch voor ondankbaar gedoe! Ik moest dingen van mijn moeder vroeger ook altijd proeven. Maar ik had het echt niet moeten proberen om op voorhand iets al vies te noemen of te weigeren om het te proeven. Ik hoor het haar nog zeggen: ‘meisje meisje, wees toch blij dat je wat te eten hebt. We hebben het niet breed en moeten elke gulden opzij leggen, maar er is ten minste eten. Je kunt het slechter treffen.’ En zo is het. Misschien dat ik daarom ook behoorlijk zwaar til aan voedselverspilling. We hebben het goed voor elkaar. Maar eten weggooien? Neen, dat gaat er bij mij niet in. Dus zo’n bord verse linzencurry (ik heb voor de gein eens uitgerekend wat het kostte - verspakket groente (dat dan weer wel, gemak voor mij), vega vleesvervangers, kokosmelk, rijst, kruiden.. en dat voor 3-4 personen want de kinderen eten nog niet heel veel): dat eet je gewoon op. En ja, ik ben zwaar beledigd als je dan liever een droge boterham wil eten.
De uitkomst was uiteraard dat de jongens niet wilden eten (M wel, die wilde wel proeven). Ik heb het dus mooi ingevroren. Krijgen ze het volgende gewoon nog een keer. En man heeft ook een sneer gehad: ‘geef eens het goede voorbeeld man, je bent 37. Weet je hoe belachelijk jullie je op stellen? Als het je allemaal niet bevalt dan schuif je maar bij je ouders aan. Kan je genieten van een kilo droge aardappels, saus met 4 stukjes witlof en een veels te vette, grove verse worst.’ Ja, ik ben ongesteld maar echt níet onredelijk hoor