Kruidig gepaneerde kalkoenschnitzel met paprika-tomatensaus, (zoete) aardappelblokjes en in zijn geheel geroosterde bloemkool met miso
Roz djerbi met kipvleugels uit de oven en zabaadi blkhiyar (yoghurt-komkommersalade) (@Asil, dat laatste is waarschijnlijk gewoon hetzelfde als tzatziki )
Maar is dat Roz djerbi dan met kokkels/schelpjes? En zo niet, je weet me te vinden met linkjes e.d. hahahaha Zit zo net met mijn dominicaanse collega weer over eten te praten. Arepita, tosones, churro's. On topic: 3 hele bruine molen broden (2.99 pst) 1 heel wit halfje tijger zak witte bollen Vanmorgen gescoort bij TGTG voor 2.99. Hoppa 2 weken brood in de vriezer En morgen luie hellofresh levering zoals eerder aan gegeven.
Het is een gestoomd rijtgerecht met naast het vaste kruidenmengsel veel peterselie als smaakmaker. (Betekent letterlijk Djerbische rijst, van het eiland Djerba) Maar ik maak het ook vaak met orzo (rijstvormige pasta) ipv rijst. Edit: nee niet met schelpjes. Zag dat idd via Google voorbijkomen, maar het wordt meestal gegeten met kip/kalkoen o.i.d of gewoon vegetarisch. Wellicht dat dat iets streekgebonden is hoor, ze houden hier niet zo van vis heb ik gemerkt. https://www.196flavors.com/tunisia-rouz-jerbi-djerbian-rice/ ik vind deze site trouwens echt een aanrader!
Ha sorry, dacht dat we in het budget topic zaten hahahaha. Ik heb je site gelijk onder collega's verspreid . Orzo standaard in huis, heerlijk!
Fajitas , voor ons met gehakt, groenten, kruiden en kaas in de oven (met zure room en guacamole) Voor de kinderen losse wraps met de ingrediënten in losse bakjes zodat ze zelf kunnen vullen