Wij eten ook butterchicken vandaag. Dit recept ziet er ook goed uit, wij laten het nooit marineren, ook maar eens proberen
Ik maak vandaag voor het eerst nopales. Dat stond al héél erg lang op mijn lijstje om eens te proberen. En omdat we gisteren op het landgoed van m'n schoonvader waren, waar het écht vol staat met cactussen zag ik mijn kans schoon om er een aantal mee te nemen Maak er trouwens wel wat bij als backup voor in het geval het niet in de smaak valt. Edit: geen idee waarom m'n foto gedraaid is, heb daar wel vaker last van geloof ik.
Bezig met een weeklijstje vandaag een pasta met tomaten-basilicum saus, roerbakgroente en vegetarische gehaktballetjes morgen maak ik lasagne met spinazie en gerookte kip woensdag ga ik vega kip wokken met ui en spitskool, dat maak ik aan met kerriesaus en serveer ik met zilvervliesrijst donderdag gestoomde krieltjes met broccoli en een hamburger vrijdag eten we frietjes. Geen culinaire hoogstandjes allemaal maar het is wat het is. Mocht ik me niet zo goed voelen of onverwachts bevallen dan wil ik man ook niet uren de keuken in sturen
Oh, die hebben we ook in de tuin staan, we eten de vruchten ervan wel, maar ik wist niet dat het "blad" ook te eten was. Ik ben benieuwd hoe het geworden is.
De vruchten eten ze hier idd ook veel, maar in tegenstelling tot bv Mexico is het eten van het blad in zuid Europa/Afrika niet erg bekend. In het beste geval dient het hier als veevoer zeg maar. Mijn schoonmoeder was zelfs verbaasd toen ik vertelde dat het eetbaar was, maar ze gaat het uiteraard wel proberen.
Restje boerenkool van gisteren, aangevuld met aardappelpuree, doperwtjes en een schnitzel. Heel erg makkelijk vandaag. Morgen restje aardappelpuree en doperwtjes Geen flauw idee wat ik daar nou weer bij moet maken. Ben de kleine restjes in de vriezer zat dus we maken het nu steeds op. Misschien maar als lunch en dan 's avonds iets anders.