Runderriblappen overdag 8 uur lang gestoofd in een milde currysaus met kokos en citroengras. Daarna nog rijst sugarsnaps gemaakt in de crockpot express terwijl ik nog naar de BSO rende en een boodschap moest halen. Het was heerlijk! Zelfs de kinderen zeiden me: "Mama, alles wat je in je nieuwe pan maakt is superlekker!" En dat terwijl het me tijdens het spitsuurmoment echt maar 2 minuten werk kostte. Ideaal dat ding!
Niet precies; maar ik kook kip, dan bak ik wat groente op (dit keer courgette, paprika, ui en mais) dan doe ik daar de “pulled chicken” mee. Uiteindelijk daar echt Mexicaanse salsa verde erbij dan begint de opbouw, tortilla’s, vleesmengsel, tortilla’s , kaas, tortilla’s creme fraiche. Dan 30 min ong in de oven op 180 graden. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ja, op de slowcook stand. Voor ik naar de BSO en AH ging even overgegoten in een glazen schaal met deksel om warm te houden, een snel sopje door de crockpot en rijst en daar bovenop de sugarsnaps in stoommandje er in gedaan. Toen ik een klein kwartiertje later thuis kwam kon ik meteen alles opscheppen.
Ik stap zo op een vliegtuig naar Chicago, dus ik eet een maaltijd aan boord. Zal wel iets met kip worden.
https://brendakookt.nl/recepten/stamppotje-zoete-aardappel-spinazie-en-chorizo/ Dit recept ooit gebruikt maar de chorizo uitgebakken. Vandaag zonder pijnboompitten want wat zijn die schrikbarend duur geworden.
Hier zitten momenteel al gehaktballen in de crockpot voor vanavond, ruikt heerlijk! Met bloemkool en aardappelpuree.
Niet precies, ik doe altijd maar wat haha. Gisteren: Stoofvlees even kort bakken In de braadpan uitjes rullen daarna water (altijd op de gok) Vervolgens het vlees erbij toevoegen Runder bouillon blokjes erbij, dit keer 2 gedaan Langzaam laten sudderen, ruim 7 uur, kan langer Daarna heb ik een zakje van knor (stoofpotje) toegevoegd en die nog een uurtje mee gesudderd. Niet heel gezond, maar wij vinden die saus altijd zo lekker. Frietjes gewoon gesneden van aardappelen.
Hele kip uit de slowcooker/gril, aardappels rozemarijn/tijm/knoflook uit de oven, salade en appelmoes voor de liefhebber. Het ruikt hier echt heerlijk Wachten duurt langgggg