Oeh lekker allemaal die spruitjes! Ik hou er van vooral met uitgebakken spekjes en gebakken uitjes. OT: Ik eet vandaag een magnetronmaaltijd en R. wilde patatjes eten met een frikandel. Mijn man heeft feest van het werk en S. is bij haar vader.
Gisteren spruitjes met aardappels en sukadelappen gemaakt, maar alle kinderen aten met lange tanden... en er bleef veel liggen. Op zo'n momenten denk je echt: waar doe ik alle moeite toch voor. Dan voelt het echt zo ondankbaar dat je met liefde hebt geprobeerd een voedzame maaltijd te koken voor je gezin.
Chage of plans: Het wordt klliekjes dag… Ik heb nul energie en best nog wat kliekjes om te verdelen. Dus dat komt mooi uit. Ik heb nog wat pasta met draadjesvlees, tomatensoep, een afbakstokbroodje wat bijna over datum is en 2 volkoren bolletjes. Ik vind het wel even prima zo.
Ik snap je gevoel als er zo gegeten word idd... Maar tegelijkertijd snap ik je kids ook, want als kind luste ik dit ook echt niet (en nu hebben mijn Kids 'mazzel' en maak ik het dus niet...) Maar het is idd frustrerend als je je best doet met koken en je dan zulke reacties krijgt
Oh, ik kan dat prima omdenken: ik maak een heerlijke maaltijd voor mezelf, en mooi meegenomen als de rest er ook lekker van eet. En zo niet, jammer dan. Maar dan is het voor mij altijd de moeite waard Sterker nog: soms ben ik blij dat er wat overblijft. Dan heb ik de dag erna weer een lekkere lunch
Mijn lievelingseten: stamppot boerenkool met spekjes, rookworst van de Hema, augurkjes, mosterd en gefruite uitjes.
Chinees, gisteren ook en als ik zie hoeveel het nog is volgens mij de komende 5 dagen ook nog eerste keer in misschien 20 jaar dat ik dat nog eens at, dus hoeveelheden inschatten was moeilijk
Voor de 2de keer in het jaar Corona dus we leven eerst van de vriezer haha. Vanavond kipkluifjes, had nog restje rode en witte kool en appel - coleslaw dus en daarbij wat frietjes.
Ik ga zo de kiprollade opzetten. Die een paar uur laten sudderen en dan vanavond aardappelgratin in de oven en een salde erbij maken. Nu al zin in!!