Bekijk bijlage 737834 Een wrap pizza flammkuchen en de jongens een wrap pizza hawaï. Was de eerste keer en deze komt vaker op het menu. Snel en ideaal met sport avonden.
Met twee van deze boemboe ga ik een pan nasi maken voor twee dagen.. cassave kroepoek erbij want gewone mag niet meer hihi
Eten vandaag weer restjes uit de voorraadkast. Dit keer 3 soorten restjes pasta, en dan heb ik nog een blik tomatenblokjes met basilicum en gewone, en een chorizo. Dus het wordt pasta in romige tomatensaus met kip en chorizo, paprika en geroosterde cherrytomaatjes
Dat moet ik nog een beetje verzinnen Maar hoe ik denk dat ik het ga doen: Ik bak eerst de chorizo uit. Dan haal ik die uit de pan en fruit een gesnipperd uitje en knoflook, dan de paprika meebakken, misschien wat paprikapoeder meefruiten. De kip even mee aanbakken en dan de blikken tomatenblokjes erbij en even laten laten pruttelen, evt nog met wat Italiaanse kruidenmix. En dan roomkaas erdoor smelten. (Meestal smelt ik die op heel laag vuur eerst even apart, zodat je geen klontjes krijgt). Met mascarpone is het lekkerste, maar ik heb nu nog philadelphia light in huis, en dat is ook lekker en een stuk gezonder. De gehalveerde cherrytomaatjes rooster ik kort in de oven en voeg ik op het laatste moment toe. En de chrizo kan er dan ook weer bij. En dat gaat dan door de gare pasta.
https://leuklekkerenliefdevolkoken.nl/2017/09/28/ovenschotel-met-zoete-aardappel-en-kip/ Ovenschotel zoete aardappel en kip
Zuurkoolovenschotel met banaan en de aardappelpuree lekker mengen met kleine gebakken uienstukjes/ snippers. Wat er over is lekker morgen in de koekenpan opbakken. Ziet er dan uit als een megasmurrie maar megalekker.