Ik maak roerbak mie. Beetje van mijzelf en een beetje van Honig. Neem ik een bakje mee naar mn werk en mn man hoeft vanavond alleen even opwarmen met de kids.
600 gr. aardappels 1 kippendijfilet per persoon 1 flinke bloemkool 1 rode paprika 250 gr. kastanjechampignons 150 gr. jonge kaas, geraspt boter om in te vetten aardappel anders saus potje bloemkool heel klein snijden en voorkoken aardappelschijfjes voorkoken paprika fijn snijden champignons heel klein snijden aardappelschijfjes onderin de ovenschaal bloemkool mini stukjes erover, champignons en paprika erover. verdeel de aardappel anders saus over al de producten in de schaal, beetje omscheppen strooi geraspte kaas bovenop Kruid de kippendijfilets met peper en zout en leg ze opengeklapt er bovenop. Laat het lang in de oven tot er een mooi korstje ontstaat.
Orzo met kippengehaktballetjes en spinazie, paddenstoelen en parmezaan in een romige tomatensaus. En omdat vandaag mijn instantpot binnenkomt en ik die wil uit proberen, maak ik vooraf courgettesoep met prei en mosterd.
Pasta met zalm in romige tomatensaus met dille en citroen. En voor mezelf maak ik dan tagliatelle van rode biet.