Het is toch pizza geworden er was nog onverwachts bezoek uit Zwitserland. De tomatensoep staat voor vandaag op het menu haha.
Gisteren voor onszelf aardappel kroketjes, geroosterde broccoli en slavinken. Voor dochter maar een grote pan pasta met tomatensaus gemaakt, want die heeft sinds deze week besloten dat ze niets anders meer eet dan pasta of soep . Tot op heden duurden die periodes altijd maar een paar weken, dus ben benieuwd!
Stamppot zuurkool met (veeeeeel) gebakken uien, kerrie, cashewnoten en vegan gehakt. Hutspot voor de zuurkool haters.
Haha Ik fermenteer best veel, niet alleen kool hoor, en mijn man noemt dat steevast "dat zoute spul" Vooralsnog lukt het me wel om dat in bv maaltijdsalades e.d te "verstoppen". Maar echt zo puur eet hij dat echt niet, en de kinderen evenmin.
Ja ik wil nog steeds eens die watermeloen schil proberen, ben ik zo benieuwd naar sinds je dat zei! Haha "dat zoute spul" heerlijk
Echt heel bijzonder/apart smaakt het hoor, het lijkt een beetje op courgette. 't Is meer dat ik het gewoon zo zonde vind om weg te gooien, en in de zomer is er niet zoveel om te fermenteren. (Al kwam ik er laatst achter dat je druivenbladeren kennelijk ook kan fermenteren. Dat ga ik hopelijk komende zomer uitproberen... Waarom kom ik altijd te laat achter dat soort dingen? ) Je kan er trouwens ook pickles van maken, dus met suiker/azijn, beetje zoals augurken. Maar dat hoeven ze hier al helemaal niet. En volgens mij is fermenteren wat gezonder. Ik eet het iig nog steeds iedere dag, heerlijk
Haha ja ik ben ook niet gek op hutspot. Vind het heel soms lekker met veel tijm en laurier en een berg jus. Maar doe mij maar zuurkool ♥️