Wij aten vandaag pokebowl. Voor ons met soja boontjes, avocado, wortel, komkommer, radijs, warmgerookte zalm en een beetje gembermayonaise. Kids: vissticks, broccoli, bloemkool en komkommer en wortel.
Indische rijsttafel (als homemade behalve de kroepoek): Sajoer boontjes Ketjap champignons Atjar tjampoer Rendang Stoofvlees van kip Sambal gehaktballen Seroendeng En mijn vader maakt nog: Nasi Sambal goreng telor Zoetzure paprika Dessert: Kokos-pandan panna cotta (kleine kerstmannetjes ) Ananas chips en verse ananas Spekkoek Limoengel Kokos-passievrucht ganache Geroosterde kokos
Soepje vooraf, gegrilde paprikasoep met croutons..Kiprollade, stoofvlees, stoofperen, haricoverts in spek, aardappelgratin, pomme duchess. Verschillende soorten ijs toe.
Vanavond gourmetten. We zijn maar met zijn vieren en na al het werk van gisteren vind ik dat ook wel relaxed. Heb ook lekker coquilles, zalm, e.d. erbij dus wel extra feestelijk. En geen dessert, want we zitten daarna altijd stampvol Heb anders nog wel wat lekkere koek of bonbons oid in huis.
Gisteren aten we een restje gerstsoep met broodjes pulled chicken. Vandaag maak ik loubia met vers gebakken brood erbij.
Wat overgebleven hapjes van gisteren met eventueel nog tomatensoep met broodjes. Vanavond verjaardag van mijn vader, dus daar ook weer genoeg aan gebak en hapjes.
Eerst een visbordje daarna lam met Yorkshire puddings, gravy, roasted potatoes, aardappelpuree, puree van wortel en knolraap , spruitjes , gravy en muntsaus Toetjes : trifle , sticky toffee pudding Kaasplankje Was dus onverwachts bij mijn Engelse schoonouders eten.
Vandaag eet ik restjes met de kinderen.. Man is vandaag met de auto weg en zal pas ergens vanavond terug zijn.. Het wordt pasta met zalm en spinazie en er is nog een restje ovengroenten wat ik erbij zal bakken.
Derde kerstdag is hier traditioneel kliekjesdag. We hebben nog wat rendang, Indische kipstoof en sambalgehaktballen. Dan kook ik nog wat rijst en zijn we klaar