Restjes dag. Dus al het Engelse eten komt op tafel en dan nog eend met portsaus, pastinaakpuree en boontjes. Voor ieder wat wils
Ik heb gisteren lasagne gemaakt. Vriend wilde even naar de winkel voor zo'n schaal kant en klare smakeloze lasagne (die ik dan niet eet want er zit vlees in). Gelukkig was het al 17:15 en was de winkel net dicht Ben de keuken in gedoken en heb 2 schalen lasagne gemaakt met ui, paprika, wortel en een zakje spaghetti bolognese saus, blikje tomatenpuree en nog wat kruiden. Een schaal met gehakt en een schaal met vega gehakt. Vandaag dus voor de tweede keer lasagne. Zin in! Blij dat ik altijd lasagnebladen en zakjes saus/bechamel op voorraad heb. Was snel klaar (want hier nog weinig energie met baby/wond keizersnede die nog irriteert)
Wij eten vandaag alleen voorgerechten, combinatie van meegekregen geschenk van de slager en een volle vriezer (bakker op vakantie) waardoor de soep op moet en niet ingevroren kan worden en wat restjes in de koelkast. Dus wij eten eendenborstfilet met sla, runderragout in bladerdeeg, groentesoep, stokbrod pulled pork. Jongste krijgt peperkoekmanpannenkoeken die de jumbo had afgeprijsd en tomatensoep met stokbrood. Oudste is op stap met vriendinnen, als zij nog trek heeft vanavond wordt het waarschijnlijk biefstuk met champignons en soep met brood. Voorraad soepgroente ook weer aangevuld, dat hoefde blijkbaar niemand afgelopen dagen dus er lagen grote voordeelzakken voor maar 50 cent. Paste nog net in wat loze ruimtes in de vriezer.
Restjes dag, heb nog kaasjes, smeersels, stokbrood, carpaccio, zalm, garnalen, heel veel salades, pannenkoekmix, restje soep, schaal vlees en veel groentes en rauwkost
Hier ook restjesdag. Wat gebakken aardappeltjes, gegrilde groenten en het vlees wat over is van het gourmetten
Na de feestdagen gisteren weer even normaal: kip, rijst en salade Vandaag toch weer feestelijk, want schoonouders komen eten en heb nog een grote rollade die op moet. Dus kiprollade met een saus van fond, witte wijn en kruiden. Rozemarijn aardappeltjes uit de oven en een mix van opgebakken boontjes, broccoli, champignons en ui met roomboter en knoflook. En ik heb ook nog stoofpeertjes staan, dus die zal ik ook op tafel zetten. Daarna is het echt weer even klaar met de gekkigheid (tot oudejaarsavond )
Vraagje aan de crockpot-gebruikers. Hebben jullie hier ooit rode kool in gemaakt? Op zijn Hollandsch? Heb ik dus nog nooit vers gemaakt, en ik heb een rode kool gekregen en nu weet ik niet wat ik er mee moet