Er moet nog steeds vanalles op en heb geen inspiratie om er wat leuks van te maken. Dus vandaag bloemkool, bietjes, gebakken aardappeltjes en iets van een vleesvervanger.
Risotto eerste keer weer in een hele lange tijd dat ik het maak. Niet handig als je al zoveel op een dag gedaan hebt. Met risotto mag je geen haast hebben
Ik gooi dat altijd in mijn crockpot express. Geen omkijken naar en perfect gegaarde smeuïge risotto Hoewel… Ik mis dan wel het lekkere wijntje wat ik normaal bij de risotto maken drink, terwijl ik in de pan sta te roeren. Dus snel/makkelijk is ook niet alles
Gooi je dan een groot deel van de bouillon er al in? Dacht dat je altijd langzaam toe moest voegen. Gisteren dacht ik nog ik snap wel dat mensen op zo'n moment wijn drinken Lust daar niks van Bij erwtensoep kun je nog een keer weglopen om tussendoor te poetsen maar bij dit wil dat niet
Ja in dit geval gaat alles er al in aan vocht. Dan moet je gewoon een vaste verhouding aan houden van 1:3 (rijst:vocht). Apparaat aanzetten, deksel op de pan en 8 minuten instellen. Dan inclusief op druk komen en nog even wachten na die 8 minuten, duurt het ongeveer een half uur, maar geen omkijken naar dus
Vandaag een grote pan erwtensoep. Komen 4 man eten. Gisteren had man bedacht dat het makkelijker was als ik hem Gisteren ging maken. Hebben we nu niks te doen behalve stofzuigen en dweilen. Wel Gisteren voldoende in de keuken gestaan, aan het eind van de ochtend begonnen met de erwtensoep en later op de middag de risotto. Volgende keer niet meer op 1 dag
Pita broodjes met knoflooksaus en een mengsel van rul gebakken stroganoff gehakt, prei, knoflook en rode ui.
Gisteren een groentestoof met linzen uit de slowcooker met daarbij volkoren pita’s Vandaag heb ik niet gekookt. Drukke werkdag met rapportgesprekken en ik vond het wel weer prima. Man eet loempia’s, zoon had cheeseburgers, dochter een maaltijdsalade met tonijn en kip, en ik met blauwe kaas en gerookte kip.