Vandaag een too good to go pakket. Zat in het pakket Zoon en ik gehakt cordon bleu man een hamburger. Gebakken krieltjes Griekse stijl. We hadden nog tomaat. Toetje yoghurt met kers ook uit de box.
Ik gebruik altijd gewoon t basisrecept voor panna cotta van Rutger: https://rutgerbakt.nl/basisrecepten/panna-cotta-basisrecept/ Aardbeiensaus is gewoon uit de losse pols (Rutger heeft er ook wel eentje op de website denk ik). Aardbeien in stukjes snijden, ongeveer een derde van t gewicht van de aardbeien aan geleisuiker erbij. Ik doe er altijd flink wat citroen bij als de aardbeien zoet zijn, want een zuurtje is wel welkom bij alle zoetigheid. Alles bij elkaar 5 minuutjes in een pannetje laten koken en dan af laten koelen. Ik laat de aardbeienstukjes altijd heel. Je kunt het ook fijn stampen, krijg je een dikkere saus. Hier houden de kinderen juist van de stukken met wat dunnere saus ertussen. En vind ik zelf ook leuk staan op de panna cotta. Supersimpel om te maken, maar superlekker!
Oh leuk! Gaat helemaal goed komen. Ik ben nooit zo georganiseerd met de juiste vormpjes moet ik eerlijk bekennen. Ik stop de panna cotta altijd gewoon in wat voor handen is. Komt altijd goed. Of t nou drinkglaasjes, ovenbakjes of theekopjes zijn . Alleen moet je dikkere vormen wat langer in heet water houden om t te kunnen storten. Maar lijkt me heerlijk als je er handige vormpjes voor je hebt.
Vond deze vormpjes zo schattig. Wij zijn dit jaar aan de beurt met kerst. In plaats van schalen met pudding gewoon een mooi opgemaakt bordje. Want of je nou wat kleins neer zet of schalen ze maken het toch op
Op verzoek van middelste dochter: Rijst met tonijn en gebakken paprika en ui Ik moet vanavond voor mijn werk naar een ouderavond en eet een maaltijdsalade als ik weer thuis ben.
Hapjes. Van alles voor op stokbrood, olijven en kleine droge worstjes. Eerste werkdag in dikke 4 weken en de hitte, lekker makkelijk dus.
Zwemlesdag, dus makkelijke maaltijd: Pasta met tomatensaus en gehakt En ik maak voor mezelf mijn favoriete salade van het moment: rode biet, warmgerookte zalm, appel, rucola en balsamico dressing