Echte zelfgemaakte "snert"... Heerlijk!! Heb er zo'n zin in! (voor erbij stokbrood met filet a., brie, salades, e.d.) Het ruikt er hier al helemaal naar, nog halfuurtje to manlief thuiskomt, dan direct aan tafel!
neppe snert hieruit pakje haha ,kan niet zelf maken hellas ,nou ja heb nog nooit gemaakt met grove patatjes en salade
1 schenkel 1 stuk gerookt spek 250 gr spliterwten Een zak erwtensoep groenten (lekker lui, voorgesneden) vermicelli Eventueel aardappel (mocht het niet dik worden dan kun je dat erbij gooien, weet je zeker dat het dik word!) rookworst (en als je zelf nog ingrediënten weet die er lekker door kunnen, wees crea! hihi ik voel me net een topkok(kin) ) Spliterwten met veel (ong een liter) water op vuur zetten, spek erbij en schenkel erbij. Rustig laten koken, als de schenkel klaar is eruit halen, bot en vet enz eraf snijden en in kleine stukjes weer in de pan bij de erwtjes, spek eruit en in kleine stukjes snjden en ook er weer bij doen. Groentes erbij en maar laten koken en dat dan erg lang, maar tussendoor veel roeren. Vermicelli erbij doen. en op het laatst de rookworst. Zodra de soep dik is (je weet hoe erwtensoep qua dikte moet zijn toch, dus ff zelf inschatten) is het klaar. Kwestie van inschatten en veel roeren enz en dan komt het goed! Ik denk dat ik er in totaal een dikke 2 uur mee bezig ben geweest (maar tussendoor heb ik veel tijd voor andere dingen, om het kwartier ong roeren ofzo) Hoop dat je er iets aan hebt, eet lekker!!