Ik weet het nog niet, ben vanavond alleen.. Heb de afgelopen 2 dagen netjes aardappelen, sla en vlees op dus vandaag mag ik best zondigen denk ik zo
Ik lees hier wel eens mee, maar ik heb vanavond echt iets super lekkers gegeten wat ik wel met jullie wil delen Quinoapilaf met spinazie en kaas Ingrediënten Porties: 1 4 eetlepels quinoa 3 eetlepels olijfolie 2 eetlepels naturel zonnebloempitten 2 teentjes knoflook, fijngehakt 50g verse spinazieblaadjes 2 theelepels citroensap 25 gr geraspte stevige geitenkaas Bereidingswijze Voorbereiding: 10min Bereiding: 30min Klaar in:40min Een pan licht gezouten water op een hoge vlam aan de kook brengen. Quinoa toevoegen en in 15-20 minuten gaar koken. Afgieten door een vergiet en met koud water afspoelen. Apart zetten. In een koekenpan op een middelhoog vuur de olie verhitten en daarin de zonnebloempitten ong. 2 minuten licht roosteren. Knoflook erdoor roeren en ong. 2 minuten bakken, tot de knoflook zacht wordt en de geur vrijkomt. Afgekoelde quinoa en spinazie erdoor roeren en al roerend de quinoa heet en de spinazie slap laten worden. Citroensap en bijna alle kaas erdoor roeren. De kaas laten smelten en het restje kaas over het gerecht strooien alvorens te serveren. Ik had niet alles in huis dus heb amandelen gebruikt en diepvries spinazie a la crème.
Gisteravond heeft vriendlief onverwacht gekookt: ajam paniki met roerbakgroente en mihoen. Vanavond pasta met tomaten-gehaktsaus.
dit wordt het vandaag, afgelopen maandag werd het onverwachts broodje shoarma omdat ik pas laat thuis was met de boodschappen...
Hutspot (met gebakken uien) met speklapjes en verse rookworst. En voor de kinderen allebei nog een maïskolf.