broccoli-wortel soep (want ik heb nog broccoli en nog wortel in de koelkast, hahaha) met afbakbroodjes.
wij eten restjes vandaag! man: macaroni met balletjes gehakt dochter: spaghetti ik: champignon risotto
Man wilde friet halen maar heb nu zelf vers gemaakt. Dus die eet dat denk met frikandel speciaal. Kinderen aardappels met spruiten en ik een visje met sla.
Easy en lekker! Nodig: 1 aubergine 2 courgettes 2 paprika's (ik heb een rode en gele gebruikt) 1 ui Olijfolie Teentje look Peper en zeezout Pijnboompitjes Snijd de aubergine/courgettes in plakjes van ongeveer 1 cm dik. De paprika in grove blokken en de ui in halve ringen, mag ook vrij grof. Verwarm een gril pan met wat olijf olie en pers een teentje knoflook. Laat dit geheel even verwarmen en grill dan de groentes. Mag beetgaar zijn, of zacht, maar net wat je lekker vind. Doe alles in een kom, voeg eventueel wat extra olijfolie toe en wat peper en zeezout. Strooi er nog wat pijnboompitjes bij en smakelijk. Je kan het op smaak maken met wat balsamico azijn, stond in het originele recept, maar zonder is ook prima te doen. Wat er verder lekker bij is voor de afwisseling: Rucola, feta of mozerella.