Effe je man bijstaan ... Soep met brood is geen maaltijd. Hoogstens een broodmaaltijd. Of een vieruurtje. Of een voorgerecht (maar dan zonder het brood wat mij betreft). Maar als "warm eten" vind ik het zelf toch ook echt wel onvoldoende en heb ik iets van "waar blijft het hoofdgerecht?". Hier was het vandaag afbakstokbrood met een uitgebreide Griekse salade. Morgen mosselen .
Iets heel vies denk ik ; nasi goreng in zakken uit de vriezer. Brrr... Zelf maar even iets van zien te maken met extra kruiden, eitje erbij, komkommer. Heb nog nooit zoiets kant en klaar gegeten. Maar we gaan morgen op vakantie, dus ik heb voor het gemak gekozen vandaag. Kamperen met 6 man, een feest om in te pakken dus
Na een paar dagen koude pastasalades nu maar weer eens iets warms. Franse ovenstoofschotel met runderriblappen en rijst.
Gisterenavond laat heerlijke kip kerrie gemaakt. Vanavond alleen nog rijst koken. De zoetzure komkommer staat ook al kant en klaar in de koelkast.
Soep met een boterham. Bleh, ga toch weg met dat gekook in die warme keuken . Gewoon soep opwarmen en broodjes in de oven
Ik zou gewoon wat bestellen, nu zit je alsnog met een keuken vol vieze pannen en veel gedoe...plus dat bestellen me veel lekkerder lijkt dan van die gevriesdroogde nasi Ik heb net twee uur in de keuken gestaan om zachte gevulde broodjes te maken: deel gevuld met witte kaas/peterselie, deel met kip/kerrie/ui/roomkaas en deel met aubergine/ui/tomaat. Yum (denk ik, nog even wachten met proeven). Die eten we dus met nog een salade ernaast en misschien soep voor mijn man als hij dat wil.
Roergebakken biefstuk, garnalen, sugarsnaps, paprika, ui, wortel, champignon en taugé met bami. Dat alles in een zoete ketjapsaus. Nu al zin in
Wij eten bij mijn schoonouders. En ik hoorde al iets vaags over andijvie stamppot... Ik ga hard hopen van niet! Ben ik eens zo goed ziek van geweest! Voorlopig ktijg ik dat niet door mn keel...
Hij was heerlijk fris en lichte maaltijd! Zelfs mijn man vond hem lekker! En die is erg kieskeurig. Wat de boer niet kent... Daarna nog lekker vanille ijs op met vruchtjes en versgemaakte aardbeiem coulis...als ik het zo goed spel... Die salade ga ik vaker maken! Zo klaar ook!