Het is Augustus en wij eten vanavond boerenkool met worst. Eten de kids graag, dus waarom niet?! Haha.
Gisteren ging ik uiteten met vriendinnen en aten ze thuis nog wat linzensoep van de dag ervoor met menemen en brood. Vandaag eten we sperziebonen ovenschotel.
man en dochter eten aardappels, bloemkool en een speklap en ik eet aardappeltjes met witlof, vlees voor mezelf weet ik nog niet.
Jahoor.. t is heel simpel eigenlijk. In een ovenschaal die je eerst geruld gehakt. (Gehakt rullen met kruiden naar smaak) Daarop een laag spinazie (vers is het lekkerst, dit dan eerst even roerbakken en uitlekken. Hier bovenop een paar plakken brie. Tot slot aardappelpuree. Je kunt kuiltjes maken en hier een eitje in breken en laten garen in de oven. Ik had eitje gewoon apart gekookt maar wel geraspte kaas over de aardappelpuree. Even id oven of inder de gril zodat de kaas een lekker korstje krijgt. Pijnboompitjes roosteren en er op je bord overheen strooien. Wb hoeveelheden doe ik altijd maar wat... Had nu ruim een kilo geschilde aardappelen, 2 grote zakken spinazie en iets vam 400 gram gehakt. Haal je 4 porties uit ongeveer.
De oudste mocht kiezen en ze koos de lievelingsgerechten van haar vader. Dus wij eten Italiaans als voorgerecht, Mexicaans als hoofdgerecht en als toetje gaan we een ijsje halen in de stad.