Ik kook ook normaal als ik alleen met de kids eet. Vaak gerechten als: - pasta boursin met spinazie a la creme met kip of gerookte zalm en broccoli erdoor - taco’s met Kipgehakt - pasta met rode saus en kip parmezaan - aardappelblokjes, vissticks, salade - wraps - Surinaamse bami met kippetjes - nasi of Cubaanse rijst met wat bijgerechtjes (saté, gebakken ei, komkommer, loempia) - quesedillas Ook als 1 van de 2 iets moeilijk eet of minder lekker vindt, zet ik de normale gerechten op tafel
Maak regelmatig grote pan pasta met verse tomatensaus en groenten. Dat eten ze alledrie mee. Wat over is gaat in de vriezer voor als wij eens pizza eten. Stamppot is ook altijd handig en kan je man weer makkelijk opwarmen. Tegenwoordig vind je zoveel leuke recepten voor (ook zomerse) stamppotjes. Gerecht met couscous/quinoa en zoete aardappel en groenten (zoete aardappel en groenten uit de oven) en dan witte kaasblokjes erdoor is ook vrij makkelijk en lekker. Wat overblijft kan ook weer prima in de vriezer voor de jongste nog. Lekker vers soepje kan je ook makkelijk eten met een broodje erbij. Soep kan je de avond ervoor al maken eventueel. Edit van de verse tomatensaus maak ik een grote hoeveelheid en bewaar ik in porties in de vriezer. Dat kan ik dus makkelijk dan door de pasta doen als ik dat wil eten.
Hij komt pas rond 22.00 thuis dus opwarmen hoeft niet haha. Vandaar ook slechte motivatie om normaal te koken aangezien ik eigenlijk alleen voor mezelf kook Pasta en soepen eten ze niet. Stamppot af en toe. Agv eet ze alleen vlees. Wraps, taco’s, burritos enz eet ze ook niet. Enige wat er altijd in gaat zijn de 3 p’s... Pizza, patat en pannenkoeken.
Als ik alleen eet met dochter is het vaak pasta. Lust zij graag en het is makkelijk en wat over is gaat de vriezer in.
Hier is de oudste ook een slechte eter. Ik ert ook vaak alleen met haar. Ik heb doorgezet kwa normaal koken. Nu eet ze veel meer. Ze heeft ook niks anders. Merkte aannezelf dat het vaak het zelfde was omdat dochter dazou eten maar als je altijd de zelfde dingen krijgt leer je ook niks anders eten. Maak iets wat je zelf lekker vind. Ik zette dan ook komkommer en paprika reepjes of zo op tafel. Na een tijdje ging ze vanzelf meeeten. Ze is nog steeds niet de makelijkste maar eet al zoveel beter.
Is lastig natuurlijk omdat je dan maar voor één persoon kookt, maar ik zou dan toch gewoon koken wat ik zelf wil eten en als mijn kinderen dan niks eten is dat hun keuze. Mijn oudste is ook erg kieskeurig en heeft een periode echt niks gegeten 's avonds. To bad, dat doet ze zelf, ik maak dan niet alleen maar wat zij zogenaamd wel lust want dan word het inderdaad erg eenzijdig. Inmiddels kiest ze vaak toch eieren voor haar geld en eet wat mee. Maar nog steeds genoeg avonden dat ze zonder eten naar bed gaat hoor. Gisteren had ik een quiche gemaakt zij zegt 'dat is vies toch?' en heeft geen hap gehad. Ze is ook 3 overigens. Dingen als quiche kan je ook in de vriezer/koelkast bewaren. Als je kiest voor gerechten die je kunt bewaren dan kan je dat afwisselen door de week als je over houd.
Gewoon wat we anders ook eten. Ik eet regelmatig alleen met de kinderen. Hier ook een moeilijke eter er bij zitten trouwens. Maar nu ze 3 is, moet ze drie happen nemen. Dat gaat eigenlijk altijd prima. Ik kook er ook echt niet anders om, want dan is het alleen nog maar patat en pannenkoeken.
Ik eet ook wel eens normaal hoor Niet dat jullie denken dat ik leef van brood en patat ofzo haha. Was gewoon benieuwd wat jullie eten op zulke dagen Quiche is hier wel een topper trouwens. Eet ze altijd een flink bord van. Snap er geen hout van want ik stop er bijna niks anders in dan groenten. En wat spekjes. Leg je roerbakgroenten op haar bord kijkt ze alsof ze vergiftigd wordt
Ik mieter dan vaak een diepvries zak van iglo maaltijden of aviko er in. Die zak gaat er toch helemaal in en met mijn slechte eters is het genoeg om te delen. Je kan kiezen uit allerlei gerechten en van aviko heb je aardappelmixen. Supermakkelijk, maar 1 pan dus je kan makkelijk op je kinderen letten tijdens het koken.
Ik kook ook "gewoon" omdat ik ze geen 4 /5 dagen per week pizza en patat wil geven Maar ik heb 4 kinderen die eten moeten. Als 1 of 2 er niet is/zijn neig ik ook snel naar makkelijk (en dus over het algemeen ongezond)
Ik kook hetzelfde als anders. Grappig genoeg ben ik de moeilijke eter in het huis en mijn dochter is makkelijk. Alles gaat erin als er niet (te veel) kruiden in zit. Ze is dol op al het eten tot nu toe. Ik houd zelf niet van groenten maar verplicht mezelf ertoe, goede voorbeeld enzo hahaha.
Sinds er een kind is (en inmiddels meerdere kinderen zijn) wat mee eet kook ik gewoon wat we anders ook zouden eten. Ook geen moeilijke eters hier.
We eten dan meestal wel het zelfde wat we anders eten. Soms eten we noodle soep (groentesoep met stukjes vlees wat we over hebben van een andere dag, eiernoedels en ei) dit vond mijn man minder en wij juist lekker. Onze uk van bijna 4 eet heel veel verschillende dingen, pizza, pasta, eiernoedels, rijst, bami, aardappelpuree, zelf gemaakte Mexicaanse saus met tortilla, stoofpot, stamppotten, erwtensoep etc. Gelukkig is hier het woord proeven magisch en als hij niet wil eten is het prima, hij zegt dat maar eet daarna altijd wel. Die fase van niet eten was kort. Soms kookt hij ook mee