tomaten creme sope met broodje met kruidenboter en daarna sateballetjes met een broodje... tja niet veel bijzonders dus maar ach... moet om 18uur beginnen met werken dus heb niet veel zin!
gebakken aardappels met spek en ui en uit de oven een heerlijke sappige kip pesto met tomaten! jammmmm smakse allemaal!
We eten vandaag Maltees! Eventjes kort terug naar de culinaire herinnering van onze huwelijksreis. Als voorgerecht eten we Bigilla, een soort tapenade van bonen en knoflook. We maken als hoofdgerecht Lampukki, wij maken het klaar als een ovenschotel van verse makreel, maar er zijn legio recepten mogelijk. De Maltersers gebruiken goudmakreel, een populaire locale vis. Als toetje ga ik ananas grillen die ik met een gember-honingroom ga serveren. Het water loopt me nu al in de mond!
Wij hebben gebakken aardappeltjes, broccoli, veldsla en een gehaktbal gegeten. En het was best te nassen! En nu staat er een appeltaart in de oven. (mijn eerste in 33 jaar)
ik heb gisterenavond gehaktsaus gemaakt, opdat ie vandaag lekker ingetrokken is, en ik vandaag niet hoef te koken,...... (geen tijd) vanavond een spaggetti erbij koken en een lekkere salade erbij , turkse brood de oven in en smullen maar
Vanochtend lekker chocolate pancakes gegeten, mjamm. Vanavond staat er gegrilde zalm met preistampot en paddenstoelen op het menu.