Hamlap tandoori (niet lachen 8)), dacht dat ik nog kipfilet in de vriezer had, maar niet dus..........................
hmm was beetje mislukt. vriendin in de problemen aan de telefoon, collecte aan de deur. gevolg: bloemkool te zout. kerrie saus niet zo lekker. rijst en snitzel waren lekker maar door dit alles had ik niet meer zoveel honger. ach ja morgen weer beter!
Ja hier ook. Alleen al vanmiddag, want vanavond moeten we met sint maarten lopen. Dan een boterham uit het vuistje.
Mail me het recept eens aub. Lijkt me lekker! Vandaag kliekjes! Ikke boerenkool, vent hutspot en dochter gebakken aardappeltjes met appelmoes... Liefs Marjo
voor alle liefhebbers moesaka (grieks) Was en snijd de auberigne in plakken van 0,5 cm dik. Bestrooi aan beide kanten met zout en laat een kwartiertje uitlekken op keukenpapier. Bak ondertussen in een koekenpan de gesnipperde ui, oregano en het gehakt aan. Doe over in een kom en zet apart. Breng op smaak met peper en zout. Was en snijd de tomaten ook in plakken van 0,5 cm dik. Dep de aubergineplakken droog en bak ze om en om aan in dezelfde koekenpan in olijfolie tot ze lichtbruin zijn (pas op, die krengen zuigen veel olie op). Vet een rechthoekige of ronde ovenschaal in met olie en leg de helft van de aardappelschijfjes op de bodem. Verdeel hierover de helft van het gehakt, dan een laagje aubergine en tomatenplakken, en dan weer gehakt. Nog een laag aubergine en tomatenplakjes en als laatste de rest van de aardappelschijfjes. Verwarm de over voor op 180 graden C. Verwarm de bouillon en melk samen in de magnetron. Laat de boter smelten in een pan met dikke bodem. Roer de bloem erdoorheen tot het van de bodem loslaat. Giet nu beetje bij beetje de melk/ bouillonmix in de pan en breng de saus al roerende aan de kook. Laat circa 5 minuten doorgaren op een laag vuur. Roer af en toe door. Breng op smaak met peper en zout. Giet de saus over de ovenschotel, verkruimel de feta erover en bak hem in 30 minuten goudbruin. ja kan natuurlijk ook het pak kopen van knor,,je hoeft dan alleen nog maar aardappels,kaas,ei,en gehakt toe te voegen maar die vind ik dus niet lekker,,ik maak het altijd zo,,kan je lekker vaieeren met groentes
Wij eten vanavond bloemkool schotel .. Bloemkool en gehakt in een oven schaal doen dan aardappeltjes er over heen en dan een heerlijk tuinkruiden saus er over heen en dan in de oven ... dan krijg je zo'n heerlijk knapperig randje mmmmm heb er nu al trek in