Welke boter/margarine smeren jullie op het brood van jullie kleintjes? Ik wil het liefst boter waar niet allerlei fratsen mee zijn uitgevoerd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Alles is dieet, light, mager, tegen cholesterol, met toegevoegde weet-ik-het-wat.
Roomboter is puur afgeroomde koemelk en verder niks. Als je kindje geen kma heeft, kan je dit het beste geven. En anders plantaardige margarine, geen halvarine of dieetspul, dat voegt echt niks toe!
gewoon, basic margarine, huismerk vaak. Soms roomboter. Zeker de eerste jaren. Nu ook weleens halvarine ofzo.. Maar dingen met toevoegingen heb ik niet gebruikt.
Ja dat dacht ik idd al, dat wilde ik hem dus ook niet geven. Dan houd ik het gewoon bij roomboter (dat krijgt hij nu ook al, was ik dus goed bezig ).
Margarine is natuurlijk 1 en al toevoeging he? Ingredienten: Plantaardige oliƫn en vetten, water, emulgatoren: sojalecithine, E471, droge melkbestanddelen, zout (0,4 %), conserveermiddel E200, voedingszuur E330, aroma's, kleurstof E160a, vitamine A, D, E.
Hij krijgt gewoon de Blue Band Goede Start, die gebruiken we zelf al jƔƔƔren, dus die krijgt meneer ook
Hij krijgt hier roomboter met olie erdoor (campina botergoud melange) omdat ik anders snel gaten in zijn brood 'smeer', en anders gewone (huismerk) roomboter. Wel zonder toegevoegd zout.
Joh ik dacht altijd dat roomboter te vet enzo was voor jonge kindjes? Had dat altijd begrepen van het CB en daarom smeer ik met margarine. Zelf eten wij roomboter omdat ik margarine juist te vies voor woorden vind (smaken verschillen he, letterlijk...), Maar roomboter mag dus wel gewoon? X
Ja hoor, is een gezonde keuze voor een klein kind! Hier plantaardige margarine. Als ze over haar KMA heen is, krijgt ze roomboter.
Da's een goede tip! Ik gebruik zelf ook meestal roomboter, maar meestal vergeet ik 't van te voren uit de ijskast te halen, zodat ik inderdaad de boterham helemaal ruineer. Ik ga meteen morgen kijken!
hier roomboter, elke ochtend schep ik er een deel uit en doe ik in een apart bakje zodat het daarna makkelijker smeerbaar is. Anders verpest je idd de hele boterham
Uit mijn hoofd: 70% roomboter, 30% raapzaadolie, karnemelk(poeder?). Ik kijk daar namelijk wel altijd naar. Kan het vanavond nog even nakijken. Maar dus geen gekke toevoegingen. Je hebt ook 100% grasboter uit een kuipje, dat smeert ook iets beter dan normale roomboter, maar wel iets minder goed dan Botergoud.
Hier gewoon de simpele halvarine van Blue Band. Eten wij zelf ook en het beetje wat er op een boterham gaat.....