Heeft iemand van jullie misschien een tip voor zoiets voor me? Ik heb begrepen dat ik geen sintjanskruid moet nemen omdat dit de werking van de pil tegen gaat. Klopt dit? Ik wil met name iets dat mijn hoofd een beetje afremt (piekeren) en neerslachtigheid weg haalt. Ik ben bang dat ik tegen een depressie aan loop en ben daar al hulp voor aan het zoeken maar dat duurt nog even denk ik.
Ja, 5HTP. Verkrijgbaar bij de Tuinen. Ik heb zelf ook een depressie en wil absoluut niet aan de antidepressiva. Dit is een goed alternatief op natuurbasis.
Ga naar de drogist/ apotheek en laat je daar adviseren. Je hebt van vsm pilletjes, waarvan ik nu natuurlijk de naam vergeten ben, die zorgen voor rust in je hoofd. Bij mij zorgde het ervoor dat ik niet ging liggen malen in bed en dus binnen 30 minuten sliep i.p.v. 1,5 wakker te liggen.
@mrssnuggels: maar dat is dus die sintjanskruid die niet werkt samen met de pil dus die kan helaas niet @macy77: heb ik over gedacht maar dat duurt lang voor dat rond is en sowieso vind ik bachbloesem erg duur @Vaddie: doe ik, bedankt voor de tip @Marleen31: die zoek ik gelijk even op, bedankt voor de tip!
Er zijn ontzettend veel therapieën mogelijk zonder dat je aan de AD pillen hoeft. (sterker nog: vele studies laten zien dat AD alleen effectief is bij zware depressies, bij 'gewone' neerslachtigheid doet het niets.) Ik heb persoonlijk niet zo veel met homeopathie. Geneesmiddelen die gebaseerd zijn op kruiden, soms wel. Maar daar zou ik wel even goed kijken naar de bijwerkingen en effecten op andere middelen die je gebruikt (zoals je zelf ook al doet). Zelf zou ik dan eerder kiezen voor andere therapie. Gesprekken met een psycholoog (of maatschappelijk werker), of Internettherapie. Kijk eens bij 'Kleur je leven', bijvoorbeeld. Bewezen effectief, geen bijwerkingen, geen medicijnen. En natuurlijk zorgen dat je veel buiten komt. Daglicht kan enorm van invloed zijn.
Ik ben ook bezig voor ander therapie. Ik wordt binnenkort opgeroepen door de psycholoog. Maar tot die tijd wil ik iets dat helpt, om te voorkomen dat het erger wordt zeg maar. Maar wel bedankt
Het kan ook dat je neerslachtige gevoelens door de pil komen, had ik zelf ook. Zelfs zo erg dat ik dacht dat het niet zo erg zou zijn als ik dood ging... Gestopt met de pil en na paar weken voelde ik me weer super, ik kon wel goed tegen de nuvaring
Heb ik inderdaad ook aan gedacht maar het probleem is dat ik supervruchtbaar ben en stoppen met anticonceptie geen optie is. Ik heb zo goed als alle andere anticonceptie al geprobeerd en niks werkt verder goed genoeg.
Nervoheel (van Heel) verkrijgbaar bij meerdere drogisten, vind ik persoonlijk wel fijn spul. Geef het ook aan zoontje die erg tandenknarst `s nachts en als hij dit slikt voor `t slapen gaat, het niet of véél minder doet.
Misschien dat je de nuvaring kunt proberen? Dat geeft alleen plaatselijke hormonen af, waardoor niet je hele lijf "last" heeft van de hormonen.
Heb ik al gehad. Daar werd ik heel onregelmatig ongesteld van. 3 dagen wel, 4 dagen niet, 2 weken wel 1 dag niet, 6 dagen wel, 20 dagen, niet zo iets
Sintjanskruid kijkers op deze site:Loesje.info : St. Jans Kruid En vooral onderaan bij ervaringen. Het mindert het piekeren echt enorm en ik kan het weten. En Google het ook eens!
Lol, hier ook netjes condooms maar toch echt een derde. Waar we vreselijk gelukkig mee zijn, lekker vrouwtje dat het is. Toen ik stopte met de pil, was toen 23 ofzo vonden zelfs mensen die ik amper kende me een stuk relaxter, hoorde ik. En dat klopte ook wel. Ik voelde me zoooo veel beter, die rare hormonen zijn echt.... raar. Maar veel naar buiten, op blote voeten lopen, echt eten eten, dus geen pakjes en zakjes, geen chemische en bewerkte zooi tot je nemen... en misschien temperaturen om je vruchtbaarheid te meten, icm met een pessarium? Heb je in elk geval geen hormonen die je gevoel in de war kunnen gooien!