Buitenzwembad 22 graden te koud voor baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blike1987, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    We willen vanmiddag even gaan zwemmen ivm het mooie weer, nu twijfel ik om naar een buitenzwembad te gaan, omdat ik denk dat het te koud is voor de kleine...
    Wat denken jullie?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier waait het heel erg.. dus dan vind ik het te koud.. maar zonder wind kan het wel even

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ik vind dat wel erg koud
    hier is mn bad in de tuin die temperatuur .. vind dat echt te koud voor een baby

4. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf vind ik 22 graden nog erg koud, dus voor een baby zeker!!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja zou ik ook te koud vinden! Zelf met wedstrijden geregeld met die temperatuur gezwommen en dan is het lekker, maar voor zulke kleintjes en met een windje: nee, ik zou het niet doen.

Hier nog een linkje:
    De ideale temperatuur van zwemwater [gezondheid.be]

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij zijn na twijfelen op vakantie met onze baby in een zwembad geweest van 28 graden. Het zwembad was van ons hotel, dus we konden ook makkelijk voor een kwartiertje gaan. Zolang hij met zijn lichaam tegen ons bovenlichaam vastgehouden werd, vond hij het heerlijk. Maar als hij wat langer met zijn lichaam van ons vrij was, zag je dat hij het koud begon te vinden.

Een temperatuur van 32 graden het meest aangeraden voor baby's. Ik zou 22 graden dan ook zeker niet doen.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niet doen. Te koud.

Waren een paar jaar geleden met Aiden die toen nog een kleine baby was naar een Roompot Park geweest met een zogenaamd subtropisch zwembad. Dat was dus een binnenbad en niks subtropisch aan. Maar goed, dat water was dus wel warmer dan 22 graden, maar ook niet echt warm. Na 10 minuten zag Aiden al blauw en waren we gauw uit dat zogenaamde subtropisch zwembad vertrokken.

Laat staan dat je je baby in een zwembad van 22 graden doet.

Zelfs als je je baby thuis in het babybadje doet, is het water nog veel warmer.

Deel Deze Pagina